Valami perverz kíváncsiság vezethetett mikor megláttam a steamen 1,39 euróért a Takedown című játékot, mert arra gondoltam, hogy na én most megnézem, hogy mennyire rossz is ez a játék. Nem voltak illúzióim, a steamen olvasható "ajánlások" és a siralmas 34 pont a metacriticen (a felhasználók 2.4 pontra értékelték) nyilvánvalóvá tette, hogy nem fogok egy meg nem értett fejlesztő csapat által összerakott gyöngyszemre bukkanni. De akkor is szeretem magam kialakítani valamiről a véleményem. Úgyhogy kosárba, és telepítés.
Első ránézésre úgy annyira borzalmasnak nem tűnik a dolog. A grafika korrekt, az irányítás és a mozgás ha picit fura is azért a bőven elmegy kategória. A karakter valamiért alapból elég lassan totyog, a sift-el tudunk kb átlag tempóval menni a ctrl-gomb pedig alapbeállításon a normál futás. Első körben a gyakorló pályán grasszáltam végig ahol bábukra kellett lőni. Ott még egész bizakodtam, de tényleg annyira nem tűnt gáznak.
Alapjába véve én a multit részesítem előnyben így vettem is az irányt a online hadszíntér felé, nagy tolongás ott azért nincsen. Alig pár szerver, alig pár játékos. Szerverhez való csatlakozásnál pedig "connection lost" üzenet. Ok, ez a rész úgy néz ki nem nagyon működik.
Úgyhogy vissza az egyjátékos örömökhöz, meglestem hát mit lehet még csinálni szerencsétlen bábuk eszetlen lemészárlásán kívül. Egy Tango hunt játékmód Biolab elnevezésű pályája volt az első a sorban, és bevallom már most az elején, teljesen őszintén, hogy ez már olyan élvezetekkel bírt, hogy nem is mentem tovább.
Egy tetőn kezdünk és rádión egy instrukciót kapunk "Eliminate all tangos" (szabad fordításban: Szüntessünk meg minden tangót). Mivel én épp nem táncoltam és a parancsnak egymagam nem tudtam eleget tenni, így csak arra tudtam gondolni, hogy az alattam lévő épületben lehet valami illegális táncoktatás. Durván illegális lehetett, mert úgy néztem fegyverrel a kezemben ennek nemigen lesz békés végkimenetele. Bevallom őszintén a táncteremig sosem sikerült eljutnom, mert molylepke intelligenciájával rendelkező katonák szegélyezték az utat, akikkel azért a teremtő programozójuk toleráns akart lenni és ha már agyat nem adott nekik hát durva reflexeket igen.
Az ellenséges katonák viselkedése két formában ki is merül. Vagy fura, artikulálatlan mozgással igyekeznek eljutni A-ból B-be, vagy nanoszekundumok alatt elintéznek egyetlen lövéssel. Olyan mintha csak egy véletlen generátor döntene arról, hogy az elénk kerülő katona épp egy könyörtelen gyilkoló robot, vagy egy csattogó falepke. A mozgások pedig annyira hatnak természetesnek mintha mindent dróton húznának. Ha pedig valakire rá tud az ember lőni, de valamiért az a valaki úgy dönt, hogy ő most inkább nem hal meg akkor vicces szaladgálással igyekszik fedezékbe vonulni. Ez nem az a "lőnek rám, ha nem futok fedezékbe meghalok" szaladás, inkább a "te jó ég, nem zártam el a kávéfőzőt és nagyon kell már pisilnem is" szaladás. Döbbenet. Hirtelen elkezdtek hiányozni a bábuk.
A játék egyébként brutal hardcore taktikai fps-nek hirdeti magát. A brutált és az fps-t még értem, de sem a hardcore, sem a taktikai részével nem vagyok megbékélve. Mégis milyen taktika az, hogy a játék véletlenszerűen dönti el, hogy meghalsz e ha kinyitsz egy ajtót, vagy sem? Az ellenfél katonák elhelyezése egyébként véletlenszerű és a mozgásuk is. Ez egyébként tök jó lenne, ha a többi negatívum nem tenné a játékot nevetségesen bénává és unfairé egyaránt. Egyébként az ellenfelek hajlamosak az után is rohangálni, hogy eltaláltuk őket. Olykor meg egy súrlódástól feldobják a pacskert.
Egyébként valahol lenne a játékban potenciál, de ebben a formájában egyszerűen egy hulladék. Olyan mintha egy félkész, alfa állapotban lévő játékra azt mondanák, hogy ez így a tuti és nem az a baj vele, hogy nincs kész, csak nehéz. A pályák nem néznek ki kifejezetten rosszul, szóval látszik, hogy valahol dolgoztak vele. Viszont ha a játék alapjaiban nem működik akkor ez nem ér túl sokat.
Olvastam olyan hozzászólást ahol azzal takaróztak, hogy ez egy kis indie fejlesztés és nem milliós büdzsével készült. De egyrészt szerintem ez nem lehet mentsége egyetlen szar játéknak sem, másrészt pedig amikor ugyanilyen indie játékként olyan remek alkotások készülnek mint az Insurgency, akkor ez a kifogás bizony egyáltalán nem állja meg a helyét. Talán a fejlesztők még nem fejezték be teljesen a játékot és a jövőben jönnek még patch-ek, amikkel javul ez a helyzet, de én azért erre nem vennék mérget.
Ha ez még nem lenne mind elég, akadnak olyan bugok is amiken csak pislogtam néha. Van, hogy nem lehet a fegyvert újratölteni, vagy nem tudunk vele célozni, csak csípőből tüzelni. De olyan problémáról is láttam videót, hogy az automatikus ajtó pont fordítva működik, ha közel állunk hozzá bezárul, ha eltávolodunk kinyílik.
Nem tartom ezt az írást mindent átfogó elemzésnek, inkább egy afféle figyelmeztetés mint a "Vigyázz a kutya harap!" vagy "A víz hirtelen mélyül!". Csak ebben az esetben az "Ezt a játékot kerüld el!" üzenet lett kicsit jobban kifejtve.
Végezetül pedig, ahogy látjátok nem lett most teletűzdelve képekkel ez a kis iromány, viszont cserébe egy több mint 20 perces, vágatlan videót nézhettek meg ahogy erőnek erejével éppen próbálom megszüntetni a tangót.
GAMERnapló
Cikkek
Én és a VR
2018-01-13

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!
Atomega
2017-09-24

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!
Toxikk
2016-09-14

A héten kilépett a Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.