Mi a baj a Titanfallal?
A sokak által méltán kedvelt Titanfall vitathatatlanul nem tartozik a rossz játékok közé. Megjelenéskor én is csak dicsérni tudtam a Respawn Entertainment által elkészített alkotást. Úgy nézett ki, hogy némileg felkavarja a játékipar fps szekciójának állóvízét. Meg is tette ezt, de szerintem nem kavart akkora hullámokat mint azt egyesek (talán a mai napig is) gondolják.
A korábban megírt véleményemet még most is tartom. A játék pozitívumai mit sem változtak. Viszont az akkor megírt aggályaim úgy látszik beigazolódni látszanak. A játék tartalmilag sajnos elég kevéske és ez ha huzamosabb ideig játszik az ember akkor bizony kiütközik. Kevés a pálya, kevés a fegyver és kevés a testre szabhatóság. A mai világban amikor már nem jön úgy lövöldözős játék, hogy ne szabhatnánk teljesen át bokától tokáig a karakterünket majd kezébe nyomva egy Hello Kittys golyószórót már mehetünk is vele aprítani.
Gotham City Impostors (free to play)
Persze itt most nem a kinézeten van a hangsúly, viszont a fegyverek és kütyük terén is elég szűkös a repertoár. Össze sem lehet hasonlítani a Battlefield 4-ben található tonnányi lehetőséggel. Vagy akár a sokat szidott legújabb Call of Duty - Ghost-al sem.
A másik probléma abban leledzik ahogy a játékosokat összeboronálja. Sok játék vérzett már el a matchmakinggel, de ott többnyire az volt a probléma, hogy a kevés játékos miatt nehezen gyűltek meg a lobbyk. Viszont itt erről szó sincs. A játékosokat mégis nem egyszer úgy lapátolja össze, hogy míg az egyik csapatba harmatos kezdőket addig a másikba sokadik generációs gyilkológépeket pakol. Akármennyire legyen a játék noob barát a sok bottal és az autoaimos smart pistollal, számít az mennyire keni-vágja a játékot az aki ellen mész vagy éppenséggel akikkel vagy.
Ebből adódóan pedig van a játéknak egy kettőssége. Egyrészt egyedül is el lehet boldogulni a játékmódok többségével, még akár a capture flag módban is ha az ember ügyesen kezeli a titánját. Viszont ha az ellenfélnél magasabb szintű játékosok vannak akik összedolgoznak akkor elég keményen vért lehet izzadni. Az alkotók szándékosan inkább a casual réteg felé próbálták orientálni a játékot, de szerintem olyan mintha megragadt volna valahol a casual és a kompetitív között fél úton.
Persze van fejlődési rendszer, de ez a tartalom hiánya miatt szerintem vicces lett. Van ugye a pilótánk aki szépen lépi a szinteket egészen lvl 50-ig. Ha ez megvan akkor pedig nullázhatjuk ezt és vele együtt minden eddig kioldott felszerelés. Extrának pedig kapunk egy megjelölést miszerint mi már G2 (második generációs) pilóták vagyunk. Ezt így fel lehet húzni G10-ig. Ez kb. megfelel a COD-ból ismert prestige rendszerrel. Ennyi. Saccperkb arra jó az egész, hogy mikor belépsz egy játékba lásd mennyire fogják szanaszét gyalulni a csapatodat. Mert ha az ellenfélnél magasabb generációs emberkék vannak nálad meg csak kezdők akkor lehetsz te a pontlista tetején is ott bizony bekerülsz a darálóba.
A darálót pedig sokan nem szeretik, így rengetegen lépkednek kifele és így a már amúgy sem kiegyensúlyozott harc még jobban egyoldalúvá válik.
A játéknak szüksége van rangsorolt meccsekre!
Olyan meccsekre van szükség ahonnan nem lehet bünti nélkül kilépkedni! Kicsit közelíteni kéne a kompetitív felé, mert a casual így nem működik. Persze lehetnének normál meccsek is amik nem számítanak bele a rangsorba. Itt mindenki lépkedhetne ki-be és lehetne lazulni. Lehetnének vicces játékmódok. Csak így hasra ütésre lehetne egy King of the Titan játékmód ahol nincs titán lehívására lehetőség, csak egy titán csapódik be véletlenül a pályára és aki kapja marja! Ha felrobban esik egy másik. Nem hiszem, hogy akkora programozói bravúr lenne ezt lezavarni, de mindenképp színesítené a játékot.
Hamarosan itt az első dlc (lövésem sincs mikor) és az új pályák mindenképp színesítik majd a játékot. De remélhetőleg updatekkel is egyre jobb és jobb lesz. Viszont félő, hogy igazán jó újdonságokra várnunk kell majd a Titanfall következő rézéig.
GAMERnapló
Cikkek
Én és a VR
2018-01-13

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!
Atomega
2017-09-24

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!
Toxikk
2016-09-14

A héten kilépett a Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.