Divat mostanában azt szajkózni, hogy a Call of Duty széria évről évre ugyanaz, hát én örülnék neki a legjobban ha ez tényleg így lenne, mert az magával vonná azt, hogy nem következett be minőségromlás.
Az ide Call of Duty a Black Ops 3 alcímet kapta és ismét a Treyarch munkája. Mivel a legutolsó igazán jó Cod epizód a Black Ops 2 volt ezért talán reménykedhettünk abban, hogy a legújabb érsz is hozza annak színvonalát. Itt főleg a multiplayerre gondolok. Hogy ez mennyire látszik beigazolódni a béta alapján? Egyelőre azt mondanám, hogy vannak kételyeim.
Bár a generációváltás idején érkezett Ghosts-al sok probléma volt azért némileg az Advanced Warfare javított a széria lejtmenetén, noha nem sikerült neki ismét azt a színvonalat hoznia amire mindenki azt mondaná, hogy na ez igen. Bár az AW-ről én is elég pozitívan nyilatkoztam anno azért nem lett annyira maradandóan népszerű. Ennek egyik oka abban keresendő, hogy bár a Ghosts botrányos bugjait és optimalizálatlanságát azért nem hozta teljes pompájában, mégsem volt tökéletes. Sajnos nagy akadásokat, amik függetlenek voltak a grafikai beállításoktól ismét hozott a játék. Ezen pedig az is rontott, hogy a játékosok kezdtek elmaradozni. A másik ok pedig magában a harcokban keresendő. Bár az ugribugri mozgás az elején még egész forradalminak tűnt és úgy festett hoz egy kis színt a játékba. Ezek az ugrándozó harcok és a laggok azt eredményezték, hogy bárkit is lelőni komoly szenvedés árán lehetett csak. Ez pedig idővel nem javult, csak tovább romlott. (Zárójelben jegyzem meg, hogy jelenleg Windows 10-en a régi beállításokat használva a játék konkrétan annyira akad most, hogy nemhogy célozni és lőni, de három lépést megtenni nem lehet anélkül, hogy az ember azt érezné, hogy most fagy le az egész a francba)
Bár a jelenlegi írás alanya a BO3, ezeket mindenképp szükség volt megemlíteni, mivel elég szorosan kapcsolódnak a jelen bétás élményeimhez. Na, akkor most jól kidühöngöm magam. Kezdjük azzal, hogy ez a játék bár nem kifejezetten ronda azért nem néz ki sokkal jobban mint az elődjei. Igaz már az AW is egész tűrhető volt, azért még látszik, hogy a régi motor lett újrapolírozva. A Call of Duty gyakorlatilag az elmúlt 10 évben ugyanazt a motort használja, illetve annak feltupírizott változatát. Bár ezt a motrot átkeresztelték IW engine-re és ezen a néven mutatták be a 2009-es E3-on, de lényegében ez nem más mint a régi id Tech 3 motor felturbózott változata, amire még a 2005-ös Cod2 épült. Ez mind nem lenne baj, ha működne, de nem működik, legalábbis pc-n.
Mert itt valahogy még mindig nem sikerült rendbetenni a dolgokat a Ghosts óta. Folyamatos, érthetetlen laggok amik grafikai beállítástól függetlenek. A vicc egyébként az, hogy vannak ritka alkalmak amikor ezek nem jelentkeznek, hogy miért az érthetetlen. Mielőtt még bárki arra a következtetésre jutna, hogy ez biztos egy elszigetelt probléma és nálam van valami gond (én is gondoltam erre) nézzen körül a játék fórumain ahol sokan, elég erős konfigokkal is panaszodnak erre a jelenségre. A probléma talán ott keresendő, hogy bár már az AW esetében is az volt a marketingszöveg, hogy a játék dedikált szervereken fog futni pc-n is ez az ígéret valahogy mégsem teljesedett ki egyértelmű tettekben. Legalábbis érezni nem lehetett semmilyen különbséget soha és az interneten is egyértelmű információ csak arra nézve található, hogy majd lesz valamikor.
Azért a technikai nehézségeken túl írnék pár sort a játékról is magáról. Mivel ahogy fentebb írtam volt olyan, hogy egész élvezhetően futott (a jó ég tudja miért) a játék ezért volt alkalmam tényleg játszani is és nem csak mérgelődni.
Az első szembetűnő változás a multiplayerben az, hogy ez a rész előre definiált mondhatni osztályokat, karaktereket tartalmaz. Ezen karaktereknek pedig van egy speciális képességük és persze eltérő a kinézetük is. Minden ilyen karakter két képességből választhatja az egyiket. A képességek ilyenek lehetnek, hogy gyorsított mozgás, robbanó nyilakat lövöldöző íj, megnövelt pajzs, gránátvető, visszaugorhatunk az időben, átláthatunk a falon, vagy egy dobbantással kinyírhatunk mindenkit. Ez a képesség a játék elején nem használható idővel töltődik fel.
A fegyverek és felszerelések beállítása nem változott a korábbi black ops részekhez képest (legalábbis nekem nem tűnt fel). Ugyanúgy két fegyver lehet nálunk, amik mellé választhatunk gránátot és egy másik cuccot, és ezeket ugyanúgy variálhatjuk kártyákkal a 10 pontot használva ami az egy loadoutra jut. Érdekes, hogy játék közben nem lehet váltani karaktert. Azt kiválasztjuk a meccs elején akkor onnantól kezdve azzal megyünk. Szerintem sokkal jobb lenne ha ezt is lehetne meccs közben állítani, bár ezzel talán lehet taktikázni már a meccs elején is mint egy MOBA-ban (bár más hasonlóság ezzel a műfajjal nem található). Nagyon nem részletezném a fegyverfelhozatal, nem vagyok egy szakértő és ez még csak béta. De annyit azért megjegyeznék, hogy nekem nagyon tetszett kb mindegyik, noha a shotgunokat én néha elég gyengének éreztem.
A másik érdekes újítás a pályák felépítésében és a mozgásban jön. Ugye nem nagy titok, hogy itt jön a falon futkosás. Na ez az a momentum ami miatt egyesek egy az egyben azt mondják, hogy ez egy Titanfall, pedig elég erősen eltér a mozgás. A falon futás itt igazából olyan mintha oda lennél tapadva, nem egy íves mozgás megy végbe, hanem konkrétan tök egyenesen megy végig a katona mintha mágnestalpai lennének. Ez az esetek többségében működik is, de olykor egy kisebb fordulástól is leesünk a falról és ez elég kellemetlen mivel az esetek többségében ahol ezt érdemes használni a nagy büdös semmibe zuhanunk. A pályák ugyanis úgy vannak felépítve, hogy ezt a mozgást főleg olyan helyeken lehet használni ahol a segítségével akár az ellenfél csapat mögé is kerülhetünk. A falon futás mellett az ugrálás is egész jó lett. Nem tudunk akkorákat repkedni mint az AW-ben, inkább amolyan dupla ugrásnak lehet nevezni amit itt csinálni lehet és tompítani esés közben az ereszkedés ívét. Amit kell is mert a nagy ugrásokban sérülhetünk is.
A másik érdekes pályaelem a víz és az abban lévő harc. Tudunk ugyanis úszni és a víz alatt a fegyvereinket is használni. Ez elég hangulatosra sikeredett, bár a korábban annyira reklámozott "halfizikának" itt nyomát sem találni. Úgy látszik felismerték, hogy nem ebben van a jövő.
Három pályát próbálhattunk ki amik egész jól össze voltak rakva és még mindig marha kicsik. Ezeken pedig hét játékmódot, ha nem játszott volna már most majdnem mindenki csak TDM-et.
Jelenleg a béta alapján ennyit tudok nyilatkozni. Az én következtetésem az, hogy ha az ember pc-n játszik akkor nem biztos, hogy ez a játék annyira kihagyhatatlan darab. Legalábbis a jelenlegi dolgok fényében nem vennék rá mérget, hogy a fentebb taglalt problémák javítva lesznek a játék megjelenéséig. A ps4-es verzióról annyit tudok nyilatkozni, hogy ott ilyen technikai gondok nem voltak. Úgy néz ki, csak a pc-n van bajban ez a széria, ott nem kicsit.
GAMERnapló
Cikkek
Én és a VR
2018-01-13

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!
Atomega
2017-09-24

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!
Toxikk
2016-09-14

A héten kilépett a Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.