Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/n4f/public_html/gamernaplo/php/connect.php on line 3
GAMERnapló - Call of Duty Black Ops 3

GAMERnapló

Keresés
Call of Duty Black Ops 3 - 2015. november 22.

Elérkezett egy újabb év újabb Call of Duty-ja. A béta után nem terveztem megvenni a legújabb Black Ops-ot ami a sorban már a harmadik (a Call of Duty sorban pedig már a nagyon sokadik). De mivel a Battlefront bétája alapján úgy tűnt az nem fogja beváltani a hozzá fűzött reményeket, így mégiscsak kapott az idei COD is egy esélyt. Eddig úgy érzem nem is baj.

Mielőtt beszélnék magáról a játékról előbb kitérnék arra, hogy mekkora egy vicc manapság ami ennek a szériának a kapcsán kialakult a köztudatban. Röviden én (és mindenki aki megvette a játékot) totálisan idióta vagyok, 12 éves Vérpistike aki bármit megvesz szó nélkül amire ráírják, hogy COD. Nagy traumaként ért ez a hír, mert én úgy tudtam, hogy Gábornak hívnak és (a cikk írásának időpontjában) 32 vagyok ... de lehet én tévedek. Sőt, egyre jobban parázok, mert ebből a kereszteshadjáratból nekem már az jön le, hogy egyesek szerint az Activision maga a sátán és a Treyarch csapata is valami antikrisztus csoport lehet, vagy minimum kazánfűtők a pokolban. Én meg teljesen azt hittem, hogy az előbbi egy kiadó az utóbbi meg egy fejlesztő csapat. Az meg külön vicces, hogy egyszerre hallani azt, hogy "ez a cod már nem ugyanaz a cod mint régen" és azt is, hogy "ez a cod már megint ugyanaz minden évben".

Ne legyenek senkinek romantikus illúziói azzal kapcsolatban, hogy a játékipar nagy cégei milyen indíttatásból gyártanak játékokat. Nyilvánvalóan a fő cél a profit. Akinek ezzel problémája van, és emiatt elítél bárkit annak üzenem, hogy idén már fel lett ásva a kert, de jövőre jöhet és feltolhatja nekem ingyen. Mert ő nyilván ingyen dolgozik.

Ilyen felvezetés után nehéz lesz rátérni magára a játékra, de azért megpróbálok arról is írni. Első indításnál már feltűnik az embernek, hogy ezúttal a játék kliense nincs szétdarabolva külön kampány, multi, zombi triumvirátusra, hanem ezúttal egyetlen helyről indítható az egész és ezek a szekciók kvázi dlc-ként tölthetők le külön. Ami egy tök jó ötlet, viszont a megvalósításnál már nem lett ez annyira jól kitalálva. Ugyanis ha party-ban szeretne játszani az ember az ismerőseivel akkor ezt csak úgy teheti meg, hogy ha mindenkinek ugyanazok a tartalmak vannak letöltve. Magyarán szólva ha valakinek teszem azt nincs fent a zombi mód a gépén az nem tud belépni egy olyan partyba ahol ez a dlc le van töltve. Ezt azért remélem később javítják.

Technikai problémák vannak azért bőven. Már tradíció (nem csak a COD háza táján), hogy ha megjelenik egy játék pc-re akkor az első napokban a "zökkenőmentes" szó jellemzi a legkevésbé azt. Bugok, optimalizálatlanság és olyan varázslatok amikkel futtatható állapotba lehet hozni a játékot, elmaradhatatlan kellékei egy startnak manapság. Nem volt ez itt sem másként. Talán egyszer majd eljön az idő, hogy ezek nem lesznek, de az a nap nem mostanában lesz.

Kis állítgatással azért sikerül az embernek viszonylag hamar összehoznia olyan beállításokat amivel tűrhetően fut a játék. A bétához képest szerintem jobb a helyzet, sőt szerintem az Advanced Warfare-hez képest is ... bár egy-két patch még jól jön. A legnagyobb gondok a véletlenszerű és látszólag indokolatlan akadások, vagy az érdekesen működő netkód. Bár ez utóbbi lehet valami hack eredménye, vagy a rossz internetkapcsolaté, mert voltak a játékban olyan emberkék akiket nem nagyon fogott a golyó. Viszont a fagyások, na azok tényleg érthetetlenek. Ha nincs lockolva a játék akkor simán megy 140-el  nagyobb ingadozások nélkül. Ha pedig 90-re belövöm akkor szög stabilan igyekszik is azt tartani. Viszont főleg játék elején úgy megakad a játék mintha itt rögtön meg akarna halni a gép, vagy megállítottam volna. Ok, hogy pc-re fejleszteni a sokféle hardver miatt nehéz, de ez azért már nevetséges.

Egy másik problémás rész a matchmaking ami hajlamos elég furán értelmezni a balance fogalmát. Nem egyszer előfordul ugyanis, hogy elég furán ossza szét a csapatokat és úgy gondolja, hogy a 7v4 az egy etljesen jó elosztás. Akárhogy is nézzük még van mit rajta javítgatni, de azért nincs olyan siralmas állapotban mint ahogy azt sokan állítják.

A kampányt én most gyorsan le fogom tudni ebben a leírásban: egyszer véletlenül elindítottam. Közel van a menüpont a multiplayer-hez na. De valamikor majd majd biztos ki fogom játszani, de tényleg ... talán. Azért amiket hallottam róla egy kicsit érdekelni kezdett. Főleg az első végigjátszás után megnyíló zombis verziója ami állítólag szórakoztatóbb mint az alap. De ha kell látatlanban is vázolom röviden a sztorit: egy katonát alakítunk aki a játék elején szinte csodával határos módon túlél valamit amit nem szoktak túlélni majd harcol a gonosz. Nem meglepően valaki elárul minket mert hát ez már csak így megy. De végigmészárolva egy kisebb országot (ami azért morálisan megkérdőjelezi, hogy ki is a jófiú), felrobbantunk mindent ami fel tud robbanni, esetleg menet közben többször lezuhanunk de a végére elérünk egy olyan végkifejlethez ahol a forgatókönyvírók által megírt főgonoszt is kivonjuk a forgalomból. Ja, nem várok Oszkár gyanús történetet.

A zombi módba azért már belenézegettem és nem tűnik olyan rossznak. Noha én sosem voltam zombi mód rajongó, ennek most többször is nekifutottam, igaz csak egyedül. Hát egyedül picit nekem nehéznek tűnik. A hangulata régi idők amerikai, sötét sikátoros krimi-thrillerjeit idézi. A játékmenet amennyire én meg tudom ítélni ugyanaz a hordákban érkező zombis túlélős mint a korábbi részekben, ahol egyre nagyobb területeket tudunk megnyitni, fegyvereket vásárolni és irtani a ránk rontó rémségeket. Amiket nem csak zombik, de érdekes szörnyek is alkotnak. Sőt akár mi magunk is átváltozhatunk szörnnyé. Barátokkal biztos jó kis coop móka, engem egyedül annyira nem kötött le.

Ha már említésre került a coop, magát a kampányt is végigjátszhatjuk ismerősökkel, vagy akár egy gépen ketten is. Bizony ám, egy gépen osztott képernyővel játszhatunk ketten, ha van két konrollerünk, vagy egy kontrollerünk és pénzfeldobással eldöntjük, hogy ki játszhat egérrel és billentyűzettel. Bár szerintem kontrollerrel tolni pc-n fps játékot hülyeség, főleg multiban. Ha csak nem akarunk nagyon nagyot szívni. Viszont ha egy haverral toljuk egy gépen, akár a kampányt, akár a zombis mókát, vagy csak lövöldözzük egymást az egyik multis pályán, az nem egy rossz dolog. Igaz, hogy ez az újdonság lényegében csak annak az eredménye, hogy nem vették ki ezt a lehetőséget a pc-re portoláskor, de én mégis nagy pozitívumként tekintek erre. Hisz eddig ilyesmire nem nagyon volt példa pc-n.

Írtam már egy csomót, akár rá is térhetnék a multira, de még nem. Ugyanis még mindig van tartalom a játékban. Úgy döntöttek ugyanis a fejlesztők, hogy tesznek a játékba egy úgynevezett free run módot. Itt nem kell semmi bonyolultra gondolni. Ez a mód lényegében egy akadálypálya ahol az új mozgási rendszer trükkjeit használva kell futnunk végig, néha lőni célpontokra. Nem mondom, hogy forradalmi újítás, de egész szórakoztató. Az időnket természetesen méri a játék és toplistában láthatjuk összevetve a barátok eredményeivel.

Na de most már tényleg nézzük magát a multiplayert! Első belépésnél már fel is tűnik az egyik új dolog a játékban. Ez pedig nem más mint a multis specialisták megjelenése a játékban. Ezeket úgy kell elképzelnünk mint egy karakterosztályt más játékokban. Azzal a különbséggel, hogy itt mindegyik specialista ugyanazokat a fegyvereket tudja használni és egyetlen speciális képességüket leszámítva kinézetükben és hangjukban térnek el egymástól. Nem mutatnám be őket egyenként, mert akkor jó hosszú lenne ez a leírás. Inkább csak általánosságban írnék róluk pár szót. Kilenc specialista van és minden specialistának van két képessége amiből választhatunk egyet amit az éppen aktuális játékban használhatunk. Ezek elég sokfélék, csak párat megemlítve van például gravity spike amit aktiválva egy hatalmas csapást intézhetünk a földre megölve ezzel a körülöttünk lévő ellenfeleket. De aktiválhatunk még lángszórót, robbanó fejű nyilat, radart, hologramokat, láthatatlanságot, gépágyút és még sorolhatnám. Minden specialistával mást és mást. Egyébként mindegyiknem megvan a saját személyisége ami multis játék lévén totál üres, de az előre felvett kommentárok és hangok teljesen jól átadják azt a hangulatot, hogy most egy egészen más karakterrel megyünk. A Reaper névre hallgató specialista például egy robot akinek a léptei fémes hangot adnak ki és digitális hangja is egész jópofa ha éppen mondjuk megölt valakit és ezt a tényt kommentálja.

Ha már lövöldözős játék, megkapjuk itt is a kötelező fegyvertárat. Smgk, assault rifleök, shotgunok, lmgk, sniper fegyverek, megvan minden ami kell és sohasem hiányozhat. Szokásosan két fegyver lehet egyszerre nálunk, egy elsődleges és egy másodlagos. Ez utóbbi lehet pisztoly, rakétavető, vagy kés. Három perk, fegyverekre kiegészítők, és két extra tartozékként a szokásos taktikai és halálos robbanós cucc, vagy akár balta. Ezeket variálhatjuk a korábbi black ops-okban megszokott összeállításban. Classonként 10 pontot költhetünk cuccokra ízlés szerint variálva mindent.

Szerencsére a fegyverek használhatósága terén elég jó a helyzet. Kifejezetten jól sikerült összerakni a felhozatalt. Akár a távolról operáló harcot preferáljuk, vagy az arcba mászós öldöklés áll hozzánk közel megtalálunk mindent amire csak szükségünk van. A maga nemében a legtöbb stukker egy "op fos" és biztosak lehetünk benne, hogy bármivel megyünk megkapjuk a "x noob" jelzést ahol az "x" az éppen aktuális fegyvert jelöli. Főleg a "shotgun noob" és az "autosniper noob" kifejezések a leggyakoribbak. Nekem az egyik kedvencem az Argus névre hallgató shotgun aminek elég speciális a működése, mert ha csípőből tüzelünk akkor elég nagy területen szórja a töltényeket, de ha célzunk vele akkor pontosan arra a pontra lő ki egy erősebb lövedéket. De a burst fire sniper is egész érdekesen működik amellett, hogy a hangja is olyan mintha egy részecskegyorsítóval lőne az ember. Így lehet vele egyetlen lövéssel triple killt csinálni:

A fegyverek kioldása is úgy működik ahogy korábban. A játék során szinteket és tokeneket szerzünk, a szintekkel új fegyverek, perkek, kiegészítők specialisták nyílnak meg. Amiket egységesen a szerzett tokenek elköltésével tudunk feloldani. A játék során a teljesítményünk függvényében kaphatunk fegyver festéseket, ruhákat, és mindenféle kozmetikai cuccot amik egyike rondább mint a másik. De tényleg, a fegyverek festése úgy néz ki mintha valami leárazásról visszamaradt mintás terítők lennének.

A fegyverek barkácsolásához kaptunk még egy úgynevezett Gunsmith menüpontot. Ez a menüpont arra szolgál, hogy összeállítsuk a saját variánsunkat egy adott fegyverből. Lényegében annyi, hogy kiválasztunk egy fegyvert, ráteszünk kiegészítőket, beállítunk neki egy festést mindezt elnevezhetjük és elmenthetjük. Ezt a variánst pedig a classok összeállításánál egyetlen kattintással kiválaszthatjuk. Nem egy forradalmi dolog, de mindenképp egy jó és hasznos újítás.

Egy másik újdonság még a Paintshop. Ha esetleg valakinek nem felelnének meg az alap skinek (mert ugye azok rondák), azok a fegyver egyes részeire különféle mintákat pakolhatnak rá. Hasonlóan ahhoz ahogy az embléma szerkesztő is működik. A mások által így elkészített alkotásokat pedig megcsodálhatjuk a játékon belül.

Az Advanced Warfare-ben már megismert ládák itt is megjelennek, noha itt kicsit másképp működnek. Míg ott játék közben véletlenszerűen potyogtak. Itt egy cryptokey elnevezésű fizetőeszköz segítségével vehetjük őket, ezt a fizetőeszközt folyamatosan kapjuk ahogy játszunk (bár én nem lepődnék meg, ha itt bejönne egy mikrotranzakciós rendszer). A ládákból az embléma készítésnél és panintshopnál használható elemeket kaphatunk, ruhákat a specialistáinkra, fegyver alkatrészeket, esetleg festéseket, vagy hátlapokat. Vagyis főleg kozmetikai cuccokat. A cuccok ritkasága egy az egyben követi a Hearthstone féle modellt, noha a színeket egy kissé sikerült összecserélni.

Szóval testre szabhatóságra nem lehet panasz. Rengeteg kiegészítő, fegyver alkatrész, festés, ruha és minden ami egy shooter játékba totál felesleges, de mindenképp király és hozzájárul ahhoz, hogy sokkal élvezhetőbb legyen és kioldható tartalommal lássa el a játékost minimum a következő cod megjelenéséig, ha nem tovább. Igaz ez csak a ládákból kapható cuccokra vonatkozik. A játékkal kioldható cuccokat viszonylag hamar össze lehet szedni. De ahogy korábban volt itt is lehet prestige szinteket lépni, vagyis törölni minden unlockot egy plecsni és egy új slot fejében, majd feloldani mindent az elejétől. Ilyen módon a fegyvereket is tudjuk szintezni többször is, és ha ezt megtesszük akkor pakolhatunk rá ölés számlálót. Ami szintén nem egy egyedi újítás, de mindenképp jó ösztönzés arra, hogy kedvenc fegyverünket kimaxoljuk.

Játékmódokat tekintve is megkapjuk a kötelezőket mint tdm, ffa, domination, demolition, kill confirmed, hardpont, ctf, search and destroy, uplink és új megjelenőként a safeguard. Egyiket sem kell különösebben bemutatni, bár a safeguard újdonság, de az is csak annyit takar, hogy egy robotot kell kísérnünk A pontból B pontba ami elég ismerős lehet már más játékokból ugye.

A játékmódok core és hardcore módban is játszhatók ahogy korábban is, és ugyanúgy megtalálható a Bonus menüpont ahol ezen játékmódokat csokrokba rendezve is kereshetünk játékosokat, vagy tolhatunk akár gun gamet is. Ez utóbbit szintén nem kell bemutatnom, hiszen ez is szerepelt már máshol, ráadásul ugyanezen a néven. Csak zárójelben jegyzem meg, hogy kb mindenki tdm-et és domination-t játszik. Sőt van aki domination módban is úgy tolja mintha tdm lenne.

Pályából 12+1 van, ahol a +1 a Nuk3town Black Ops 3-as verziója. Ezek a pályák nem rosszak, de egy idő után elég kevésnek érződnek. Főleg úgy, hogy a matchmaking hajlamos néha beragadni és ugyanazokat a pályákat adagolni. Bár a felépítésük elég eltérő is vannak kedvencek és kevésbé kedvencek, azért mindegyikre el lehet mondani, hogy jól ki vannak találva és változatosak. Bár a spawn rendszer főleg tdm-ben még mindig hajlamos néha olyan helyekre berakni az embert ahol vagy azonnal meghal vagy azonnal hátba kap valakit.

Maga a játékmechanika megmaradt cod-nak, de mégis változásokon ment át. Bár sokan az egészből csak annyit látnak, hogy "ez ugyanaz csak lehet falon futni". Ehhez képest a falon futás a legkisebb változás, ami lényegében csak azt teszi lehetővé, hogy a pálya egyes részeire alternatív útvonalon jussunk el. Újdonság még a víz alatti harc ami egész jól működik és visz egy kis színt a játékmenetbe. A másik amit szoktak említeni az, hogy van dupla ugrás ... hát az nincs, legalábbis ebben a formában ez így nem igaz. Ez ugyanis úgy működik, hogy ha a levegőben vagyunk tudunk használni egy hajtóművet amivel vagy tompíthatjuk a földre érkezést, vagy megtoldhatjuk egy ugrás méretét, ha úgy adagoljuk neki a kakaót. A közelharc is módosult cseppet, korábban ugye volt a reflex késelés mint közelharci támadás. Ezt az Advanced Warfare-ben felváltotta az exoskeleton jóvoltából történő hatalmas ütés ami még mindig instant kill volt. Itt viszont az alap közelharci támadás az éppen nálunk lévő fegyverrel egy ütés, ami csak akkor halálos, ha a célpontunkat már valaki kezelésbe vette és hiányzik elég sok élete. A C4 is átment némi átalakításon. Korábban a levegőben is fel lehetett robbantani, de most már kell némi idő amíg a földre érkezés után aktiválódik és fel lehet robbantani. Cserébe viszont megkaptuk, hogy ha valaki a közelében van akkor csipog mint egy ébresztőóra és nyomhatjuk a gombot.

A fejlesztők bejelentették, hogy ha lement az összes dlc, akkor a pc-s játékba kerül majd mod támogatás. Hogy ez milyen mértékű lesz (és hogy egyáltalán lesz e, vagy megmarad ígéretnek), azt nem tudni. Én azért mindezt fenntartásokkal kezelem, szóval majd meglátjuk.

Ez a rész lényegében a bugokat és a (talán a rossz internetkapcsolatból fakadó) laggokat leszámítva kifejezetten jól sikerült, aminek a szavatossági ideje remélhetőleg vetekedni fog a Black Ops 2-vel, ami egyébként a mai napig nem járt le és még egy darabig talán nem is fog.

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

PWND
2018-04-14
PWND

Újabb hero shooter. Ingyenesen, a jobbik fajtából.

részletek ›

Én és a VR
2018-01-13
Én és a VR

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!

részletek ›

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

Risk of Rain 2Risk of Rain 2 (4.5 óra / 6.2 óra)

The Mean Greens - Plastic WarfareThe Mean Greens - Plastic Warfare (3.8 óra / 21 óra)

Contractors VRContractors VR (0.6 óra / 34 óra)

Gotham City Impostors: Free To PlayGotham City Impostors: Free To Play (0.3 óra / 41 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »