A Battlefront akkora Star Wars hangulatbomba amekkora rég robbant már a játékipar baljós árnyaival telecseszett, sötét égboltján. A hangulat lenyűgöző, ami a hihetetlen látványnak, az ismerősen csengő dallamoknak és hangeffektek tökéletes összhangjának köszönhető. Nem győz az ember rácsodálkozni, hogy a Frosbite engine mennyire fantasztikus látványt képes a játékos elé tárni. A fények, a robbanások, meg minden amit az ember lát és hall annyira egyben van, hogy első nekifutásra azt aki egy kicsit is fogékony a Star Wars világára azt azonnal beszippantja.
Úgy néz ki a fejlesztők nem tudták eldönteni, hogy a játék fps legyen, vagy tps így mindkét nézetben ugyanoly jól működik a harc. Mindenki döntse el magának melyiket preferálja! Bármikor lehet váltogatni ha úgy van az embernek kedve.
A bétában a kompetitív multplayer szekcióban a Drop Zone-t és a Walker Assaultot próbálhatjuk ki. De játszhatunk coop küldetéseket akár egyedül is, ahol a hullámokban érkező ellenfeleket kell likvidálnunk. Ahogy látható lesz még játékmód a teljes kiadásban és lássuk be, szükség is lesz rájuk.
Na és nagyjából itt van vége a leírás azon részének amivel semmi probléma nincs. Na de majd most. Ok, azért azt leszögezném, hogy technikai gondok nem voltak a játékkal. A tűzharc remek, a fegyverek jól használhatók, egyesek szerint talán túl jól is, nem nagyon van szórásuk, de ezek kitalált fegyverek úgyhogy szerintem ezt nem lehet negatívumként felróni.
Fegyver fronton nincs túl nagy választék. Összesen ugyanis 4 (négy .... 4!!!4!!négy!) mordály közül választhatunk. Ezek sem térnek el olyan nagyon egymástól. Ahogy a leírásnál is lehet látni, sebzés, tűzgyorsaság, lőtávolság és lehűlés. Érzetre szinte ugyanolyan mindegyik: lézer stukker. Itt azt gondolhatnánk, hogy ok, de mi van a másodlagos fegyverekkel? Na, hát azok nincsenek. Nem egészen értem ezt a döntést. Bár sok játék esetén a másodlagos fegyver akkor jön nagyon jól ha kifogy a tárunk. Na itt a fegyverek működése teljesen nélkülözi a lőszer fogalmát. Ugyanis minden fegyver végtelen lőszerrel rendelkezik. Az egyetlen dolog amire figyelnünk kell, hogy lövés közben melegszik. Így érdemes olyan sorozatokat leadni, hogy még könnyen vissza tudjon hűlni a stukker. Ha túlmelegszik még van egy kis esélyünk rá, hogy ha jó pillanatban nyomjuk meg az R gombot (ami máshol ugye az újratöltés), akkor azonnal visszahűl és ismét lőhetünk. Viszont nem érdemes erre rámenni, mert minden egyes túlmelegedésnél ez a visszatöltési pillanatot egyre nehezebb eltalálni, mert egyre rövidül. Jobban járunk ha ritkán fűtjük túl a stukkert. Talán azzal, hogy egyetlen fegyverünk van azt próbálták elérni, hogy az ember figyeljen erre a túlmelegedés dologra, és ne a fegyvert váltogassa folyamatosan. Más logikus magyarázatot én nem tudtam erre kitalálni.
Ok, fegyverből nincs sok. De akkor mi van még? Mert van, méghozzá egy ilyen kártyás rendszer. A lényege az, hogy tudunk választani négy kártyát amik mindegyike egy-egy hasznos cuccot ad hozzá a csatatéren használható eszközeinkhez. Három kártya aktív képességekkel ruház fel minket, ebből egy arany színű. Az arany színű kártyába töltéseket szedhetünk össze amiket akár másik játékba is átvihetünk (ilyen töltéseket pontokért tudunk venni, vagy gyűjtögetni a csatamezőn). Arany kártya jelenleg kétféle van a játékban, az egyik az Ion shot ami a pajzsok és robotok ellen hatásos. Míg a másik, a Personal shield a nevéből is kitalálhatóan egy pajzs. Az arany kártya mellé tudunk még választani két másik cuccot ami lehet, termál gránát, sniper puska, ion gránát, jump pack. Ez utóbbi elég hasznos kis cucc, mert segítségével hatalmasakat lehet ugrani. Ezek idővel újratermelődnek. A negyedik kártya egy passzív cucc, ami a bétában csak a sharpshooter volt. Ez a kártya nem használható, attól függően, hogy mennyire játszunk jól ad fegyver "újratöltési" sebesség bónuszt aminek három szintje van és ha jól tudom halálkor nullázódik. A kártyákat egyébként a játék előtt tudjuk kiválasztani, közben átállítani nem lehet őket, maximum a partnerünk kártyáit tudjuk lemásolni. Ez is egy baromság.
A kártyákat és fegyvereket játékban szerzett pontokból tudjuk feloldani. A bétában elég gyorsan. Elég hamar ki is fullad így az egész játék.
A másik ami miatt hamar unalomba megy át az egész azok a játékmódok. Nem tudom, hogy a teljes játékban hogy lesz, de most minden játékmódhoz van egy pálya, ami enyhén szólva is elég karcsú. Bár a bétákban az embereket nem szokták elárasztani tartalommal, de a menüből is azt lehet leszűrni, hogy a hét játékmód összesen hét pályát fog takarni. Bár a hírek szerint 12 térkép fog érkezni megjelenéskor amit 2 újabb követ majd ingyenes dlc formájában. Meglátjuk.
Akkor nézzük részletesebben a játékmódokat! Először a coop módról nyilatkoznék, mert ezt lehet a legkönnyebben letudni. Hullámokban jönnek az ellenfelek, meg kell őket ölni és ennyi. Ez egyébként a Tatooine-on játszódik. A bétában csak a körök felét lehet letolni, de már az is baromi unalmas. A pálya szép, a hangok ott is jók, de nagyon unalmas ahogy az agyatlan botok gyakorlatilag életképtelenül halnak megfele.
A kompetitív játékmódok közül az első a Drop zone amit a Sullust-on tolhatunk. Ez egy sziklás, kráteres bolygó. Itt 8v8-as összecsapásban kell mentőkabinokat összeszedni. A lényeg, hogy aktiváljuk a kabint és amíg le nem jár az időzítő addig végjük. Amelyik csapat többet gyűjt össze az nyer. Ez a játékmód nagyon pörgős és egész szórakoztató. Viszont ha béna csapatot fog ki az ember akkor elég frusztráló tud lenni. Az én legutóbbi játékom konkrétan úgy nézett ki, hogy beugrok (jump pack ebben a játékmódban különösen hasznos), elfoglalom bepöccintem a mentőkabint, majd rám ront az ellenfél csapat és meghalok, mire éledek már az övék. Majd éledés után megint beugrok, megölök akit csak érek, jobb esetben sikerül egy gyors akcióban mindenkit kinyírni és megint be tudom pöccinteni. Ez után visszaér az ellenfél csapat és lemészárolnak. Hogy a csapatom közben mit csinált nem tudom, de túl sok segítséget nem nyújtottak. Ez persze nem róható fel a játék hibájának, a csapat alapú játékok már csak ilyenek. Egy kiegyensúlyozott meccs azért jóval szórakoztatóbb.
A másik kompetitív mód a Walker Assault már sokkal több sebből vérzik. Ez a Hoth havas bolygófelszínén játszódik és 20v20 fős, ami nem kevés. A birodalmiak lépegetőkkel közelítenek a lázadók által védett generátorok felé. A lázadók feladata megállítani ezeket. Ehhez pedig mit kell tenniük? Aktiválni és védeni a hómezőn lévő pontokat, hasonlóan mint a Drop zone esetében a kapszulákat, és aztán vigyázni rá, hogy ne kapcsolják ki a birodalmiak. Amíg ezek aktívak addig Y szárnyú gépek érkeznek folyamatosan amik megsemmisítik azok pajzsát. Amíg a pajzs rajtuk van ugyanis addig sebezhetetlenek. Ráadásul a lázadóknak mindezt olyan terepen kell tenniük ahol a legnagyobb fedezék néha a bokáig érő hó.
A lépegető AT-AT-k mellet amiknek a fegyverzete elég kellemetlen fájdalmat tud okozni bár a mozgásukat irányítani nem lehet, még kisebb AT-ST-k is támadják a lázadókat. Ezeket már teljes mértékben lehet irányítani, bár ezek is kicsit lomhák a fegyverek ezeken is elég durvák. Szóval ezek jönnek, közben a lázadók meg guggolnak a hóban.
Ha nagy nehezen sikerül is a lépegetők pajzsait lelőni akkor is retek sok életük van. Ilyenkor minden lázadónak ezeket kell lőni, hogy egy kis esélyük legyen őket leszedni. Viszont ilyenkor a birodalmiak olyan lazán le tudják szedni őket mint a pinty lévén, hogy ők azzal vannak elfoglalva, hogy ezeket a monstrumokat bontsák le. Ez a játékmód eddig minden összecsapásnál a birodalmiak győzelmével ért véget. A lázadók gyakorlatilag esélytelenek.
A Walker Assault módban a levegőben is harcolhatunk, mindkét csapat oldalán. Vezethetünk X szárnyú vadászokat, A szárnyúakat, Tie fightereket. A repülés egész jó, bár könnyen le lehet zuhanni azért ölni sem nehéz. Viszont nekem volt egy olyan problémám az A szárnyú géppel, hogy konkrétan irányíthatatlan volt. Lehet csak nálam jött ez így ki, de míg a többi géppel rendesen tudtam kanyarodni, ezzel az egyetlen manőver amit kivitelezni tudtam a nyílegyenesen a földbe fúródás volt.
Járműveket és egyéb fegyvereket úgy lehet használni, hogy kör alakú hologramokat szedegetünk a pályán. Ebből többféle van. A leggyakrabban előforduló egy véletlen cuccot ad a kezünkbe. Ez lehet letámasztható gépágyú (ami szinte használhatatlan, mert kis ívben lehet csak mozgatni miközben mi védtelen célpontként állunk egy helyben), energiapajzs, rakétavető, vagy járművek elleni kis rakétaállás stb. A gond ezzel a rendszerrel az, hogy az ember legtöbbször nem azt kapja ami épp jól jönne. Ilyen hologramokat egyébként a Drop zone módban is kapunk, miután egy kapszulát elfoglalt az egyik csapat.
Hologram formájában szedhetünk össze járműveket is, vagy szállhatunk birodalmi oldalon a lépegetők fegyverzete mögé. Nagy ritkán pedig olyan hologram jelenik meg amit felvéve belebújhatunk Look Skywalker, vagy Darth Vader bőrébe. Ezek a karakterek elég kemények és nehezen halnak meg, viszont nagy pusztítást csak akkor tudnak csinálni, ha neki tudnak rontani egy kisebb gyalogos csoportnak közelről. Mert mindkettő lézerkarddal csapatja az ipart. Amivel elég jól ki lehet védeni a lövedékeket, de igazán nagy fájdalmat csak közelről lehet okozni. Ezen karakterek megjelenése annyira nem borítja fel a csatát, de mindenképp hangulatos. Főleg, hogy ilyenkor felcsendülnek a filmből ismerős dallamok ezzel is emelve a jelenség epikus érzését.
Szólnék még néhány szót a menüről és az egész működésről. Bétához képest annyira sok gond nem volt, bár nagyon nehezen lehet összehozni közös játékot barátokkal. Mi hárman próbálkoztunk összehozni játékot és valami hihetetlen milyen procedúra. Csinálsz party-t, meghívsz mindenkit akit tudsz (ez nem mindig működik, mert nem minden ismerőst mutat a játék aki épp játszik), aztán ha indítasz játékot a party-ban lévőket nem viszi veled hanem mindenkinek egyenként le kell okéznia, hogy belép. Ha pedig valaki lemarad egy picit már nem fér be. Nem lett ez jól eltalálva szerintem.
Összegezve a játékról alkotott véleményem egyrészt örülök, hogy sikerült egy ilyen hangulatos és gyönyörű alkotást összehoznia az EA-nek és a Dice-nak. Másrészt fáj, hogy ennyi hülyeséggel sikerült eléggé elrontaniuk. A coop unalmas, a Walker assault kiegyensúlyozatlan, a Drop zone szórakoztató ugyan, de rövid úton az is megunható és ha béna csapatot kaptál akkor az is tömény szenvedés. A powerup rendszer (hologramok) is elég bénán lettek kitalálva és sok esetben inkább csak bosszúságot okoznak. Fegyver sincs sok ellenben nagyon kevés. Ráadásul ami sokaknak fájhat a játékban nincs benne egyjátékos kampány. Viszont mindezekkel együtt piszkosul drága.
Most a béta alatt a kipróbálást mindenkinek javaslom. Bár az EA játékok idővel elég sok javítást szoktak kapni, így a megjelenés után fél-egy évvel egész jók. Itt annyi a probléma aminek nagy része a játék alapjaiból fakad, hogy nem tudom mit lehet ebből megoldani. Igaz, hogy ez még csak a béta, de ha azt nézzük, hogy ezeknek a bétáknak nem feltétlenül a tesztelés a céljuk hanem a marketing akkor elég elgondolkoztató, hogy ha ez az amit meg akartak mutatni akkor a játék többi része sem fog megváltást hozni.
GAMERnapló
Cikkek
Én és a VR
2018-01-13
Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!
Atomega
2017-09-24
A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!
Toxikk
2016-09-14
A héten kilépett a Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.