Deprecated: mysql_connect(): The mysql extension is deprecated and will be removed in the future: use mysqli or PDO instead in /home/n4f/public_html/gamernaplo/php/connect.php on line 3
GAMERnapló - Alien Rage

GAMERnapló

Keresés
Alien Rage - 2014. június 15.

Sokaknak ismerős lehet a  City Interactive fejlesztőcsapat neve. Annak idején a Mesterlövés című játékukat freddyD a Rossz PC Játékok sorozaton belül elég részletesen bemutatta a nagyközönségnek, és így a fejlesztőcsapat neve a magyar gamerek közt elég hamar a gagyi szinonimájává vált. A csapat sorra adta ki a Sniper játékokat amik azért mutattak némi színvonalat, Mesterlövéshez képest.

A címben szerepló lövölde viszont egy más kategória. Mikor megjelent még a CI fejlesztőcsapat ellenére is valahogy megtetszett. Sci-fi környezet, idegenek, hatalmas robbanások és egy tagbaszakadt főhős aki mintha a Gears of War-ból csöppent volna át ebbe a játékba vendégszerepelni. Szóval minden adott volt ahhoz, hogy  ha nem is forradalmi, de mindenképp szórakoztató alkotás legyen az Alien Rage. Az lett? Nekem mindenképp.

A történet szerint Jack (a bizalomgerjesztő bácsi a képen) bőrében érkezünk meg egy bányász űrhajóra ami Promethiumot termelt ki egy aszteroidán. Az Promethium egy nagy hatékonyságú energiaforrás amire a Vorus faj szeretné rátenni a mancsát. Hogy világuralomra akarnak e vele törni vagy csak a reggeli kávéjukba teszik ízesítőnek nem tudni a lényeg, hogy ők ezért (meg csak úgy szórakozásból) embereket ölnek mi meg őket. A történet kb ennyiben ki is merül, legalábbis számomra. Vannak a pályán elszórva hanganyagok amiket egyetlen audioblogfetisiszta némber készített, de rohadtul nem volt kedvem őket meghallgatni. A játék ugyanis végig pörög, de ezeket a vackokat nem lehet felvenni és teljes fegyverzetben gubbasztani mellette mintha egy szokol rádió lenne nem passzol bele a játékmenetbe.

Ezek a hanganyagok és a társaink velünk folytatott rádióbeszélgetései adják a sztorit, ez utóbbi sincs eltúlozva. Többnyire vicces kis benyögések, vagy a menj ide, meg oda, vagy így öld meg típusú beszélgetésre kell számítani.

A helyszín elég egyhangú, ami végül is érthető, hiszen az egész egy űrhajón játszódik és az aszteroidán játszódik. Folyosók, termek, hangárok, raktárak és az aszteroida sziklás barlangjai. Maga a díszlet egy ZS kategóriás sci-fi filmnek felel meg, nem mondható kifejezetten csúnyának, a célnak megfelel. A játék alatt az Unreal engine zakatol és jól is néz ki, bár néhol azért nincsenek eltúlozva a modellek és a textúrák.

A játékmenet borzasztó lineáris. A legnagyobb csavar akkor van ha az előttünk lévő híd felrobban és oldalra kell fordulnunk és megnyomni az "E" gombot, hogy felmásszunk egy emelkedőre és ott folytassuk tovább utunk, ehhez még hozzá jön az is, hogy néha láthatatlan falakba ütközünk. Na és az ugrás ... tudunk ugrani, de tök felesleges. Hősünk ugyanis egy kisebb dobozt sem képes átugrani.

Ezek után azt lehetne mondani, hogy ez egy szar játék. Pedig még a lényeget nem is említettem, ami miatt mindenki szarozza, hogy nehéz. Na és elmondom mi az az egyik dolog ami nekem tetszett benne, pont az hogy nehéz. Bár életpakkokat nem kell szedegetni, regenerálódunk, de vannak helyzetek amiket nagyon nehéz túlélni. Bár lehet én voltam könnyelmű, mert nehéz fokozaton estem neki, holott tudtam, hogy a játékkal az a problémája sokaknak, hogy nehéz, de tényleg voltak néhol izzasztó helyzetek. Az egész pedig abból fakad, hogy a dögöket néha elég durván ereszti az emberre a játék. Megölni őket nem agysebészet, de azért pumpálni kell beléjük a skulót. Persze érdemes fejlövésre menni, mert így sokkal hamarabb beadják a kulcsot.

A fegyvereik pedig ugyanazok amiket mi is használunk. Szóval ha a leggyengébb egység a hátunkba kerül egyetlen sorozattal kinyír minket. De ha oda is figyelünk pillanatok alatt megölhet minket egy távolról érkező robbanó töltet is. Komoly művészet a fedezékben lapulást és a rohangálást úgy kombinálni, hogy túl lehessen élni. Az ellenfél intelligenciája ugyanis ha nem okos mindenképp agresszív. Rohadt gyorsan mozognak és pontosan lőnek. Többféle idegen is támad ránk és mindegyiknek megvan a maga specialitása. Az egyik kedvencem amelyik idegen shotgunt cipel, láthatatlan ha épp nem lő, villámgyorsan mozog és ha mellénk ér akkor pár pillanatra lebénít minket amikor is egy ideig teljesen védtelenek vagyunk. A nagy fegyvereket cipelő vadállatokon kívül egyébként mind baromi gyorsan mozog. (Szóval tuti a kávéjukba pakolják a Promethiumot).

Ha új ellenféllel találkozunk a játék erre felhívja a figyelmünket, még a nevét is megmondja nekünk.

Persze ennél több infót nem kapunk róla és azonnal a nyakunkba ereszt néha ezekből párat. Csak, hogy szokjuk a törődést. Amikor pedig ezeket kombinálja akkor vagyunk aztán igazán a csillagközi gebasz kellős közepén.

A gebaszból való élve kikerülésben pedig segítenek nekünk a fegyvereink. Na ezekből nincsen túl nagy választék. Van két automata puska, egy shotgun, sniper fegyver, rakétavető és egy kifogyhatatlan pisztolyunk. Az alienektől is lenyúlhatjuk a fegyvereiket, itt szintén van shotgun és egy automata fegyver, később egy energia sugár fegyver ami sebez és lassítja a célpontot. Ezzel először persze úgy fogunk találkozni, hogy a csöve felénk néz. Egyébként nagyon örülök, hogy ezt megjátszották, hogy minden fegyvert fel tudunk venni amit az ellenség elejt. Még a nagydarab torony gépágyújával is tudunk sétálgatni amíg ki nem fogy a tár.

Az idegen fegyverek a kinézetükön túl annyiban különböznek az ember alkotta mordályoktól, hogy nem kell őket újratölteni, viszont túlmelegedhetnek.

Egyszerre három fegyver lehet nálunk amiből az egyik állandó társunk a kifogyhatatlan pisztolyunk, a másik kettőt folyamatosan cserélgethetjük. Minden fegyverhez tartozik egy alternatív, erősebb tüzelési mód ami elég erősen korlátozott. De az ezekhez tartozó töltet globális, tehát nem kell őket külön gyűjtögetni. Ez a támadási mód pisztoly esetén gyors tüzelés, más fegyvereknél pedig MÉG TÖBB ROBBANÁS. De komolyan, Michael Bay ettől a játéktól könnyekig meghatódna annyi robbanás van benne. A fegyverek robbanó töltetein túl általában ami vörösen világít azt szétlőjük és robban, nagyot.

Maga a tűzharc elég szórakoztató. A fejlövések is hatásosak és látványosak. Bár vicces, hogy néha egy hatalmas robbanás után az idegenek akiket a falhoz lökött a légnyomás csak picit elfáradnak így elhevernek egy fél másodpercet, de utána feltápászkodnak, hogy újra nekünk rontsanak.

A fejlődési rendszer nincs túlbonyolítva, három választható extrát oldhatunk ki a játék során amiket a 12 perk valamelyikéből választhatunk ki. Ezek főleg olyan cuccok amik nagyobb tárat adnak, több életet, kevesebb sebződést bizonyos típusú fegyverektől. Ennyi.

A darálós játékmenet linearitását néha megtöri egy egy Bossfight (szerintem erre nincs jó magyar kifejezés), ahol többnyire egy hatalmas robotot kell roncshalmazzá alakítani. Nem szokott könnyű lenni, mert ő ezt nem hagyja. Van gyenge pontjuk és a viselkedésüket kitapasztalva egész jól le lehet őket bontani. Általában az életben maradás az ami nehezen szokott menni.

A játékban van multiplayer is amiről az egyetlen dolog amit el tudok mondani, hogy van. Ugyanis játékost még nem sikerült rajta találnom. A szerver lista is bugos picit, mert mikor belépek egy szerverre ahol a lista szerint vannak, akkor derül ki, hogy tök üres.

Összességében azoknak tudom ajánlani a játékot akik szeretik a kihívásokat, a MÉG TÖBB ROBBANÁSt és nem ragaszkodnak ahhoz, hogy mindenképp legyen egy fordulatokban gazdag, szívbemarkoló történet, hanem megelégednek azzal ha szarrá lőhetnek mindent, amit pedig nem tudtak szarrá lőni azt felrobbanthatják.

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

PWND
2018-04-14
PWND

Újabb hero shooter. Ingyenesen, a jobbik fajtából.

részletek ›

Én és a VR
2018-01-13
Én és a VR

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!

részletek ›

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

Risk of Rain 2Risk of Rain 2 (4.5 óra / 6.2 óra)

The Mean Greens - Plastic WarfareThe Mean Greens - Plastic Warfare (3.8 óra / 21 óra)

Contractors VRContractors VR (0.6 óra / 34 óra)

Gotham City Impostors: Free To PlayGotham City Impostors: Free To Play (0.3 óra / 41 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »