GAMERnapló

Keresés
Special Forces: Team X - 2013. május 26.

Alapjáraton szeretem a TPS-t, úgyhogy mikor feltűnt egy játék amit a Zombie Studios készít a Microprose és az Atari közreműködésével biztos voltam benne, hogy ebből rossz már nem sülhet ki. Bár meg kell mondjam, hogy Microprose logót utoljára az 1994-ben kiadott
X-COM: Enemy Unkown és azok folytatásain láttam. Viszont azok annyira jó játékok voltak, hogy a mai napig biztos vagyok benne, hogy amire ez a logó rá van téve az már rossz nem lehet.

Az unalmas bevezető után amiből mindenki leszűrhette, hogy kibaszott öreg vagyok ... nézzük a játékot!

Ami elsőre feltűnhet a videón az a játék érdekes látványvilága amit a cel-shaded grafikának köszönhet. Ez egy olyan számítógépes modellezési technika ami nem realisztikus kinézetre törekszik, hatalmas méretű és felbontású textúrákkal, hanem inkább a fény és árnyékok hatásával dolgozik. Ennek köszönhetően a játék képregény szerű kinézetet kap. Nem mellesleg pedig a mai gigantikus méretű alkotások között ez a játék csupán 721 MB-ot foglal a merevlemezen.

Na de mi van a képregényes grafika mögött? Egy egész korrektül összerakott, fedezékrendszeres, multiplayer TPS pc-re és xboxra. Nem lett megbonyolítva azzal, hogy valami ZS kategóriás filmek színvonalát hozó sztorit tuszkoljanak le a torkunkon, kizárólag online, ember-ember elleni küzdelem van ... néha feltűnik egy-két kutya ...

Öt játékmódban csapathatjuk a vérengzést. Megvannak a kötelezők mint TDM, CP, CTF, de ezek mellett helyet kapott a Hot Zone ahol egy adott helyet kell tartania az egyik csapatnak míg a másik támad, és a High Value target ahol a csapat egyik tagjának, a célpontnak megöléséért kaphatunk sok pontot. Ezeken nagyon nincs is mit túlmagyarázni.

Játékosunk kinézetét és fegyverzetét kedvünk szerint alakíthatjuk. Alapból kapunk egy Chuck Norris szerű figurát majd a játék közben kapott xp-vel szintet lépve oldhatjuk fel a többi cuccot. Azért az elején a játéknak vicces volt a sok klón.

Sajnos repülő-forgó rúgás nincs, vannak viszont kivégzések amiket a másik játékoshoz közel kerülve tudunk elvégezni attól függően, hogy épp milyen fegyver van nálunk.

Fegyverünk mellé választhatunk egyéb felszerelésből is kettőt. Ilyen például a gránát és a harci kutya. Ez utóbbi nem mondhatni túl okosnak ugyanis ha útjára engedjük nem minden alkalommal dönt úgy, hogy megkeresi az ellenséget, hogy széttépje mint Foxi a lábtörlőt, hanem elég sokszor fogja magát és bedugja a fejét a falba. Onnantól kezdve pedig ezt a tevékenységét megszakítás nélkül képes nyújtani bármi is történjen körülötte. Elmondhatjuk tehát, hogy a játék közel sem mondható bugmentesnek és még a viszonylag egyszerűen programozható mesterséges intelligencia sem működik.

A fedezékrendszer és a harc viszont egész korrekt. Futhatunk, bújhatunk és szökellhetünk át dolgokon. Ez a része tényleg egész élvezetes és valljuk be, mégiscsak ez a lényeg. A robbanások a cel-shaded grafikával teljesen jók együtt, bár már majdnem vicces ahogy egy gránát úgy szórja rongybabaként a katonákat, hogy kis híján föld körüli pályára állnak, de szerencsére még pont az éppen hihető szinten belül marad. A lövöldözés működik, aki játszik a Zombi Studios ingyenes FPS játékával a Blacklight Retributionnal, annak pedig ismerős lehet a szétrobbanó fejek látványa. Úgy látszik a srácoknak fejlövés fétisük van.

Robbanás és esetleg halál után azért simán előfordul, hogy valakinek sikerül úgy repülnie, hogy beépül a falba mint a fent említett kutyus, így akár karácsonyfadíszként lógva díszíthetik egyes hullák a betonfalak közepét.

A másik igencsak gyenge pontja a játéknak a szerver kereső. Nem lenne baj vele, ha működne, de nem egyszer történt az, hogy bár a keresőben azt írja, hogy vannak egy adott szerveren, oda belépve mégis totál üres volt. Ez pedig egy olyan csak és kizárólag multiplayer játéknál ahol egyébként sem játszanak túl sokan, nagyon kellemetlen tud ám lenni.

Maga a pálya választás (nem az amikor eldöntöd, hogy minek fogsz továbbtanulni és mi leszel ha nagy leszel) érdekesen van kitalálva. Három részre van bontva a játéktér és mindenki be tudja magának állítani a meccs indulásakor melyiket szeretné, a több szavazatot kapott blokkokból áll össze az adott játéktér. Erre mondhatnánk azt, hogy de jó eredeti ötlet, mert milyen sok kombináció van és mennyire megunhatatlan lesz tőle az egész, de ez pont nem így van. A választott területek ugyanis nem túlságosan sokszínűek: raktár, gyárépület, rakodó dokk és ehhez hasonló, egy kaptafára kitalált blokkok. Persze nem rakhatunk egymás mellé sivatagot, havas tájat és szivárványos domboldalt rózsaszín csillámpónival, de így elég hamar arra a következtetésre jut az ember a pálya kiválasztásánál, hogy "nem rohadtul mindegy?".

Ahogy korábban írtam magával a játékkal nagy gond nincs, én kifejezetten élveztem a lövöldözést, a fedezékharcot. Viszont maga a játéktér egyhangúsága hamar ahhoz vezethet, hogy unalmassá válik. A fegyverarzenál sem mondható épp változatosnak amit ráadásul két darab, A és B katonára tudunk személyre szabni csupán a meccs indulása előtt, ami baromi kevés. Egy éppen futó meccs közben pedig alakítani a felszerelésen nem lehet. Nem értem ezt miért spórolták ki belőle, mintha ezzel is szándékosan a játék egyhangúságára próbáltak volna törekedni.

Igaz, hogy elég nyomott áron került a steam kínálatába, ami teljesen világos a hiányzó egyjátékos mód miatt is, mégis elég hamar a süllyesztőbe került. Köszönhető ez talán a fenti hibáknak, vagy annak, hogy túl sok változatosságot nem kapunk a játék során. Pc-n ugyanis senki, de tényleg senki nem játszik vele. Az xbox verzióról nem tudok nyilatkozni.

Free to play modellt elég nehéz lenne ráerőszakolni, mert ahhoz jóval több tartalom kellene, úgyhogy ha más nem is egy ingyen hétvége és egy jókora leárazás ahol fillérekért lehetne megvenni, mindenképpen jót tenne. Ha ez bekövetkezik, arról mindenképp fogok az oldalon írni, addig viszont semmiképp nem ajánlatos megvenni. Hacsak nincs egy minimum 10 fős társaság akiket bármikor össze tudunk kolompolni egy kis lövöldözésre.

 
 
Régi fórum hozzászólások

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

PWND
2018-04-14
PWND

Újabb hero shooter. Ingyenesen, a jobbik fajtából.

részletek ›

Én és a VR
2018-01-13
Én és a VR

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!

részletek ›

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

BrawlhallaBrawlhalla (15.3 óra / 37 óra)

Hollow KnightHollow Knight (3.4 óra / 3.4 óra)

Duck GameDuck Game (1.3 óra / 36 óra)

Drift Stunt Racing 2019Drift Stunt Racing 2019 (0.1 óra / 0.1 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »