GAMERnapló

Keresés
Minimum - 2014. szeptember 13.

A Minecraft megmutatta annak idején, hogy nem kell feltétlenül több gigabájtnyi textúra és megszámlálhatatlan poligon egy játéknak, hogy az akár hosszú távon is élvezhető legyen és a maga módján még szépnek is lehessen nevezni. Ezt a "kevesebb több" hozzáállást viszi tovább a Minimum névre keresztelt tps is ami a napokban lépett ki a korai hozzáférés státuszából.

Kezdeném rögtön azzal, hogy ez a kilépés talán egy hangyányit még korai volt. Bár az alkotás egy kerek egész már és minden darabkája a helyén van, ezek a darabkák néhol még picit lazák. Rengeteg bug van ugyanis a játékban. Az egyik ilyen az olykor laggoló és néha disconnectelő szerverek. De találkoztam olyan is, hogy valamiért bebugzott az egyik billentyűm (a billentyűzetemnek semmi baja) és újraéledéskor automatikusan eldobtam a gránátot és egészen addig nem tudtam futni amíg újra meg nem nyomtam azt a gombot.

A hibái ellenére viszont egy marha jó, kompetitív, akciójáték. Egyjátékos része nem igazán van. Lényegében csak a tutorial az amit egyedül játszhatunk, de ez baromi rövid és csak arra jó, hogy a játékelemeket megismertesse velünk.

Játékmódokat tekintve egyenlőre nem túl nagy a repertoár. Van Team Death Match, Titan mode és Horde mode. Ezek közül pedig a Titan mode az ami igazán összetett és bemutatást igényel. A TDM élvezhető és működik, a horda módban is el lehet szöszölni. Itt hullámokban érkező lényeket kell lemészárolnunk. A mesterséges intelligencia nem túl okos, a nehézséget inkább az okozza, hogy egy idő után elég sokan érkeznek egy hullámban és könnyen bekerítik az embert.

Na de nézzük most a Titan módot! Mindkét csapatnak van a pálya két felén egy generátora. Ezt a generátort kell megvédeni. Igen ám, de nem lehet ám ezt a generátort akárhogy elpusztítani. A két csapatnak van egy-egy titánja amik egyszerre indulnak el és vonulnak a másik csapat generátora felé. Ugyanazon az útvonalon mozognak egymással szembe úgyhogy  egy ponton találkoznak és megütköznek. A mi feladatunk, hogy a titánunkat segítsük. Sebezhetjük az ellenfél titánját és megölhetjük az ellenfél csapat játékosait akik szintén próbálják a saját monstrumjukat támogatni.

Az óriások mozgását falakkal és lőtornyokkal lehet lassítani. Elég masszív dögök úgyhogy kell beléjük rendesen muníció, hogy megfeküdjenek.

Ha egy titán kidől a másik csapaté tovább vonul a generátor felé. Ha mindkét titán elesik akkor egy "creep" hullám következik. Ez annyit jelent, hogy a pálya egyes részein béna kis lények teremnek akiket le lehet gyilkolászni és érdemes is mert belőlük fontos nyersanyagokat lehet nyerni. Belőlük erősíthetjük a titánunkat. Ezek a lények egyáltalán nem veszélyesek, tényleg csak céltáblák. A veszélyt azok jelentik akik az ellenfél csapatból szintén jönnek vadászni.

A játékban kétféle nyersanyagot gyűjthetünk. Lila kristályt és elhullott darabkákat. Kicsit olyan mint egy legó játékban. Ezekből tudjuk fejleszteni a páncélzatunkat. Sisak, mellvért és nadrág. Egyre több nyersanyagért egyre többet fejleszthetünk. Halál után a páncélunk megmarad.

Nyersanyagot a creepeken kívül a megölt ellenfelekből is kapunk és a titánokból. Ez utóbbiból elég sokat. A megölt ellenfelek és az általuk lerakott építmények mint például telepített torony. Hagynak maguk után egy energiakristályt ezt a kristályt felvéve a fegyverünk szintet lép. Minden fegyver öt ilyen szintet tud lépni és azon túl, hogy a modellje változik minden szintlépésnél egyre erősödik is. Jóval erősebbek. Kardból például egyszerre kettővel tudunk szaladgálni amik izzani kezdenek. Igen, van kard. Méghozzá elég erős. A játék fórumán megy is a panaszkodás, hogy túl erős. Igaz ami igaz tényleg nem nehéz az alap kardocskával mészárolni, de csak azokat akik ott állnak letolt gatyával. Ha ugyanis észrevesszük a mellénk suhanó kardforgatót jobb ha távolságot tartunk tőle, mert közelről pillanatok alatt lekaszabol minket. Viszont ha el tudunk tőle távolodni csak kavargatja maga előtt a levegőt.

Bár játék közben szinte fél percenként kiírja valaki, hogy egyes fegyver (esélyesen az amivel őt megölték) túlságosan erős.

Az energiából fejlődő fegyvereknek köszönhetően egy ügyesebb játékos hatalmas mészárlást tud végezni. Ez persze rossz hír azoknak akik kompetitív játékban bénázni szoktak. De nem csak rohangálni kell a pályán, hanem taktikázni is attól függően milyen felszerelésünk van változik az egész játékmód.

Minden játék elején nulláról indulunk. Viszont a játékok közt is fejleszthetjük magunkat. Pontosabban a fegyvereinket és felszerelésünket. Választék az van (bár szerintem lehetne nagyobb is és remélem lesz is a jövőben több cucc).

Egyszerre két fegyver lehet nálunk és egy eszköz ami lehet gránát, akna, vagy torony. Ezekből van több fajta is. Minden ilyen cuccot craftolnunk kell magunknak. Persze csak akkor ha megvan a megfelelő tervrajzunk és a nyersanyag. Ez a nyersanyag nem egyezik azzal amit a játékban szedegetünk össze. A játékok végén kapunk különféle építőelemeket. Ez négyféle lehet kocka aminek az egyik oldala piros, sima kocka, tetraéder és oktaéder. Kapunk a játékban küldetéseket is, ezekkel is gyűjthetjük a cuccokat. Nem sok értelmét látom ennek a sok építőelemnek. Egy fegyverhez háromféle kell és mindegyikből a megfelelő mennyiség. Kicsit az az érzésem feleslegesen lett így túlbonyolítva.

A fejlődési rendszer azért egy jó időre leköti a játékost. Mi is szintet lépünk, bár ennek jelentőségét nem ecseteli a játék. Ezen a részen vannak dolgok amik nincsenek túlmagyarázva. Például a fegyvereket lehet továbbfejleszteni, de a fejlesztéseket tartalmazó menüpont jelenleg szürke, nem elérhető. Hogy ez későbbi szinteken lesz feloldva, vagy a fejlesztők még dolgoznak rajta és nem működik azt nem tudni. (A játék ugye elméletileg megjelent, szóval feltételezné az ember, hogy ha valami ott van benne akkor az működik is).

Na és jöjjön a játék legellenszenvesebb része, a mikrotranzakciós bolt. Vannak dolgok amiket meg tudunk venni pénzért is és játékbeli elemekből is. De vannak csak pénzért megvehető cuccok.

Persze háromszor is ráírták a képekre, hogy "SKIN" de ha rákattintunk a részletes leírásért akkor ilyen extrákról olvashatunk mint például több élet, nagyobb sebzés. Ha megvettünk egy ilyen tervrajzot akkor a craftolt cuccokat akár el is adhatjuk ismerőseinknek játékban szerezhető építőkockákért. Legalábbis a shop leírásánál ezt olvashatjuk.

Igaz nincs túl nagy áruk ezeknek a tervrajzoknak, és egyiket sem érzem úgy, hogy át tudná fordítani a játék menetét, de akkor sem korrekt húzás fű alatt egy játékból mikrotranzakciós bazárt csinálni. Más armor tervrajzokat vehetünk játékbeli építőelemekből is, és azok is adnak extra képességeket. De mégis ott a rossz szájíz. Persze a játék nem olyan drága (jelenleg 3.49 euró 50%-os akcióban a játék megjelenése alkalmával), de nincs feltüntetve sehol, hogy egyéb költségeket is tartalmazhat. (Csak zárójelben jegyzem meg, hogy más játékoknál sem szokták odaírni).

A craftolási rendszer egyébként picit talán körülményes. Meg kell venni a tervrajzot, aztán elmenni a craftolás menüpontba ott legyártani, majd ez után tudjuk bepakolni. Hat összetételt tudunk a játékban elpakolni. Itt a legyártott fegyvereket tudjuk használni. Páncélokat itt nem kell beállítani azt játék közben is kiválaszthatjuk bármelyiket aminek megvan a tervrajza.

Fontos, hogy a felszerelésünknek megfelelően játszunk. Minden fegyvernek van egy másodlagos képessége is. Ez fegyvereknél lehet egy gyorsabb sorozat, kardoknál pedig a levegőbe szökellés vagy előre suhanás. A lényeg, hogy ha ezeket ügyesen használjuk minden fegyverrel lehetünk jók. Ami egyébként fura volt nekem elsőre, hogy a sniper fegyvereken kívül mindennel csípőből tüzelünk, nem tudunk közelítve célozni.

A játékelemek némelyike mint például a creepek, vagy a két bázis amit le kell rombolni, elég erősen MOBA jellemzők, bár ezek felhasználása nem a megszokott.

Összességében egy nagyon pörgős és jó játék lett a Minimum, bár pár új játékmód még nem ártana neki és a mikrotranzakciós elemeket is nélkülözhették volna. Én mégis tudom ajánlani. Sajnos a játékos közösség jóval szigorúbb nálam ami a negatívumokat illeti. Elég sok negatív kritika éri a valódi pénzes vásárlás és a bugok miatt. Vicces amúgy, hogy korai hozzáférés helyett már hivatalosan megjelent, a játék verziószáma mégis 0.0.50360.1 ez pedig még korán sem úgy fest, mint egy kész produktum száma. Esélyes, hogy a megjelenés nem azért történt, mert a játék már teljesen kész, hanem azért mert szerettek volna kicsit nagyobb eladásokat. Ez be is jött, hiszen a megjelenés óta a játékosok száma drasztikusan megugrott.

Nagyon remélem, hogy a fejlesztők tovább dolgoznak még a játékon (mióta feltettem már érkezett egy nagyobb update szóval minden bizonnyal csinálgatják) és azt, hogy a közösség negatív hangját elnyomja azoké akik élvezik a játékot és nem fog eltűnni a süllyesztőben, hanem egyre kiforrottabb lesz és még több tartalmat fog kapni a jövőben.

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

PWND
2018-04-14
PWND

Újabb hero shooter. Ingyenesen, a jobbik fajtából.

részletek ›

Én és a VR
2018-01-13
Én és a VR

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!

részletek ›

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

Murderous PursuitsMurderous Pursuits (3.4 óra / 3.4 óra)

Immortal RedneckImmortal Redneck (2.0 óra / 2.0 óra)

Left 4 Dead 2Left 4 Dead 2 (1.7 óra / 63 óra)

Dungeon BrewmasterDungeon Brewmaster (1.5 óra / 1.5 óra)

Bullets And More VR - BAM VRBullets And More VR - BAM VR (1.0 óra / 1.7 óra)

Assetto CorsaAssetto Corsa (0.3 óra / 0.8 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »