GAMERnapló

Keresés
Garden Warfare - PC - 2014. június 30.

Mikor bejelentették a 2013-as E3-on a Plants vs. Zombies játékból készült harmadik személyes nézettel ellátott lövöldét sokan csak néztek nagy kerek szemekkel, hogy ez meg mi a sz... De én már akkor azt mondtam, hogy nekem ez tetszik. Az első körben Xbox exkluzív játék szerencsére június 27.-én (nálunk Európában, Amerikában már 24.-én) végre tiszteletét tette pc-n is és én személy szerint nem csalódtam benne.

Első ránézésre úgy tűnik a PopCap Games-nek teljesen elgurult a gyógyszere. Második ránézésre meg már biztosan lehetünk benne, hogy elgurult, jó messzire. A végeredmény pedig hihetetlenül szórakoztató multiplayer játék lett.

Akik arra számítottak, hogy egy magvas történetet kapunk 100% friss zöldségekkel, vagy túlélő zombihorrort, esetleg valami eszement romantikus történetet azoknak csalódniuk kellett. A koncepció viszont jól ismert a Plants vs. Zombies játékokból: a házat már csak a kert választja el a zombiktól akiknek csak egyetlen szó kattog a tudatukban "brains!!", vagyis az agyunkra fáj a foguk.

Kezdeném azzal, hogy Frostbite 3 enginre épül a játék és ennek köszönhetően hihetetlenül jól néz ki. Igaz nem rombolhatjuk le a pályát, de lássuk be, hogy ez teljesen érthető, furán is nézne ki ha borsóval falat lehetne bontani. Viszont a látvány egészen egyedülálló, mintha egy animációs rajzfilm kellős közepébe csöppennénk. A karakterek és a pálya is remekül meg van kreálva. Hihetetlen részletességgel van minden megtervezve, szóval a látványra tényleg nem lehet panasz. Szinte már az sem lenne meglepő, ha valamelyik házból kisétálna egy rajzfilmfigura köntösben és kávéval a kezében, hogy megkérdezze mi ez a ribillió idekint.

Mert ribillió az van, nem is kicsi. A játék pörög és mókás külseje ellenére észnél kell ám lenni ha életben akarunk maradni. Bármelyik játékmódról is legyen szó. Ezen módok terén nem kell semmi forradalmira számítani, de nagyon panaszkodni sincs okunk.

A Garden Ops módban mi vagyunk a bátor zöldségek akik védik a kertet a hullámokban érkező zombi hordák elől. Ez egy cooperatív horda módnak felel meg. Itt nincs más dolgunk mint túlélni az összes hullámot majd épségben elhagyni a területet. Ez könnyűnek hangzik, de cseppet sem az, főleg hogy néhány hullámban spéci zombikat is kapunk amik elég nehezen fekszenek meg és több borsot törnek az orrunk alá mint csoszogó társaik.

Aki végre szeretett volna a zombik bőrébe bújni az örülhet, mert a többi játékmódban játékosok mérik össze erejüket zombi a növény ellen felállásban.

A Team Vanquish egy amolyan team deatmatch, amelyik csapat előbb eléri az 50 pontot az győz. Itt jegyezném meg, hogy a kill/death arány nincs jelen (egyik játékmódban sem) vagyis a halálokat nem tartja számon csakis a vanquish-t (legyőzést) ahogy itt a killeket nevezik. Érdekes személet de működik.

Talán a Gardens and Graveyards mód az ami tökéletesen továbbviszi a Plants vs. Zombies szellemiséget, itt ugyanis a zombiknak kell előrenyomulni míg a zöldségek, akarom mondani a bátor védelem, megakadályozza ezt. Kis kertenként lehet haladni amit ha a zombik elfoglalnak egy sírkő emelkedik ki és támadhatják a következő pontot. A foglalás menete egyébként abból áll, hogy egy körön belül több zombinak kell lennie mint zöldségnek. Ha ezt megfelelő ideig tartani tudják az élőhalottak akkor övék a kert, vagyis akkor már sír. A foglalást nem lehet visszapörgetni és ha egy kert elesett már nem szerezhető vissza úgyhogy ügyesen kell védeni.
A pályák végén egy spéci feladat vár minket. Vagy bejuttatni a házba megfelelő számú zombit vagy felrobbantani valamit.

A Gnome Bomb egy az egyben a Battlefield Obliteration játékmódja. Vagyis van mindkét csapatnak három pontja és a pályán egyetlen bombát szorongató gnóm. A feladat, hogy a gnómot használva felrobbantsuk az ellenfél egyik pontjait. Egyszerre egy gnóm van a pályán amit bármelyik csapat használhat. Jópofa mód, de ez igényli a legnagyobb csapatmunkát így sok bosszúság érhet minket ha a csapatunk a "mész lősz meghalsz" szentháromságon túl nem képes egyéb, összetett feladatokra.

Végezetül pedig van a Mixed Mode ami lényegében csak annyi, hogy a Team Vanquis és Gardens and Graveyards módokat keverve adogatja.

Minden módnak van egy amolyan classic változata ahol az alap karakterekkel lehet csak játszani (igen, van benne testreszabás) és van még egy Welcome Mat ami a kezdő játékosoknak ajánlott, bár ez utóbbi igazából semmi különös, csak egy sima Team Vanquish.

Pályából összesen hetet kapunk (ha lehet hinni a wiki oldalaknak, mert a játékkeresőben csak a módok között tudunk választani), ez nem túl sok, de ahogy fentebb írtam nagyon korrektül össze vannak rakva. Mindegyik egy játszótér, van amelyik szó szerint tartalmaz játszóteret. A zombik egyébként vagy temetőből vagy egy laboratóriumból indulnak, és várják, hogy nyíljon a kapu és kezdődhessen a roham. Ez is minden pályához külön meg van tervezve. Van olyan is ahol egy katapultból lövi ki a kis agyatlan agyevőket.

Az egész játékmenet érdekesen van kitalálva, mert a két csapat összetétele merőben más egységekből áll össze. Ez egész jó ötlet, de kockázatos, mert az egyensúlyt nagyon nehéz ilyenkor megtartani. Azért szerintem sikerült.

Karakterekből mindkét oldal kapott öt darabot. Ezek nagyon változatosak mind "fegyverek" terén, a képességeik is elég széles skálán mozognak. Tényleg, még csak két hasonló sincs. Ráadásul minden karakterhez tartozik fejenként hat darab speciális változat. Ezek a változatok kinézetükben és működésükben is eltérnek egymástól. Például a húsevő virág aminek egyik változata harapdálás helyett tüzet okád. Ez némileg átalakítja a vele való játékot. De az engineer zombi is mókásan virít festő szerelésben.

A karakterek mindegyikének van egy alap "fegyvere" ami növények esetén főleg tüske, szotyi vagy borsó köpködése, a húsevő növénnyel pedig harapdálnunk kell, de ha ezt ügyesen csináljuk egy zombit akár egyben le tudunk nyelni. A zombiknál viszont tényleg stukkerek vannak, de ezek sem mondhatók átlagosnak. A tudós zombi egyik változatának a kezében például egy halakat köpködő delfin van.

Minden karakter rendelkezik három képességgel. Ezeket elég hamar ki lehet oldani, pár szintlépés és meg is kapjuk mindet. Az egységek változatossága ezeknek a képességeknek köszönhető csak igazán. Van aki gyógyítani tud, de emellett hatalmas tűzerővel is bír ha a földbe ereszti a gyökereit, ő a napraforgó. Van aki aki ütvefúrón lovagol és a kütyük szerelése a feladata, de dobálhat bénító hangszórót vagy drónnal pásztázhatja az eget amivel akár még bombázást is intézhet az ellen zöldségekre. Ez a drón egyébként mindkét csapatnál megtalálható, a növényeknél a kaktusznak van és egy fokhagyma.

Nem kezdek most unalmas felsorolásba, a lényeg, hogy minden karakter mókás és gyilkos egyszerre. Igen még a kedvesen mosolygó napraforgó is aki szotyit köpköd, még ő is halálos. Ne dőlj be a kedves pofijának!

Az ötödik karakter minden csapatnál maga a főnök. A zombiknál Dr. Zomboss az embereknél pedig maga Crazy Dave. Ők a pálya felett repkedve dobálnak le segítséget a csapatnak, vagy épp bombázzák le az ellenséget. Ez lényegében a Battlefieldből ismert commander mód, de én sokkal jobban élveztem mint azt.

Elég könnyedén lehet váltani boss és szimpla rohangáló karakter között, de egyszerre csak egyvalaki lehet főnök a csapatban. Ki is lehet lőni, mert a pálya felett automatikusan repkedő léghajóban, vagy Dave esetén lakókocsiban repked. Bár elég sok élete van ahhoz, hogy bárki hamar elunhatja a lövöldözését. Itt nincs akkora változatosság, mindkét boss ugyanazokkal a képességekkel rendelkezik: radar, élesztés, légitámadás, feltámasztás.

Halál után bármelyik karaktert fel tudja éleszteni egy csapattárs. Feltéve hogy odaér és felhúzza előbb mint ahogy leketyeg az óra és beáll a hullamerevség, vagy megfonnyad a zöldség. Ezt szerencsére szokták is használni, meglepő módon. A napraforgó és a tudós zombi, mivel ők a gyógyító egységek, ezért sokkal gyorsabban vakarnak fel valakit.

Már említettem, hogy a játékmenet merőben eltér a két csapat esetén. Az eltérés pedig nem csak a karakterek változatosságából fakad, hanem abból is, hogy a játék tartalmaz tower defense és moba elemeket is. Ugyanis elszórtan virágcserepek vannak a pályán és ezekbe a cserepekbe tudunk ültetni zöldségeket akik rettenthetetlenül támadják azt a zombit aki feléjük botorkál. Ezek a növények annyira azért nem erősek, de némelyikkel nem árt vigyázni mert ha mellé keveredik a szegény zombi akkor egyetlen robbanással a padlóra küldi. Azért a csoszogó agyzabálókat sem kell félteni, mert ők meg a pálya egyes pontjain zombikat tudnak előhúzni a földből, akik a maguk tempójában megindulnak a kert ellen, bár nem túl okosak és csak mennek előre, azért némelyiket elég nehéz megölni. Egy jól indított zombitámadás esetén sorsdöntő is lehet a szerepük. Azért elég masszív tud lenni egy toi toi budiba csomagolt zombi.

A fent említett cserepes virágokat, vagy a földből előrángatható élőhalottakat nem csak úgy adogatja nekünk a játék, ezeket kártyákkal tudjuk előhívni és itt jön a játék érdekes fejlődési rendszere.

A karakterek szintlépése csillagok gyűjtésével történik, ezeket a csillagokat pedig úgy kapjuk, hogy egy adott feladatot megoldunk. Ez többnyire egy bizonyos karaktertípus megölése (vagy ahogy a játék nevezi legyőzése), esetleg ölés spéci képesség használatával. Elég könnyen teljesíthető feladatok. Szintlépésnél pedig kapunk egy csomag kártyát.

Ahogy az látható kártyacsomagokból van pár, ezeknek ára és tartalma is változik. Mert nem csak szintlépésenként kaphatunk ilyet, de a játék során gyűjtött pénzből vehetjük őket. Gyűjteni pedig mindennel lehet, ha legyőzünk valakit, ha élesztünk, ha elfoglalunk egy kertet, vagy ha épp sikeresen megvédjük. Az összes játékmódban pénzt lehet gyűjteni. Ha jól játszunk akár egy meccs alatt 10 000 pénzt is bezsebelhetünk. A legdrágább kártyacsomag pedig 40 000 pénzbe kerül, szóval lehet fejlődni.

Ezek a kártyacsomagok tartalmaznak lényegében mindent amire egy egészséges növénynek a növekedéshez szüksége van vagy egy zombinak ahhoz, hogy .... hogy rohangáljon körbe azt motyogva, hogy "brains". Sapik, fegyver skinek, egyéb kiegészítők, SAPIK, SAPIK, SAPIK... kicsit elkalandoztam. Vannak tetoválások is. Azt hiszed a COD maszkos katonái menők? Akkor te még nem láttál tetovált zöldborsót! De ahogy fentebb írtam, ezekből a kártyákból kapjuk a cserepes virágokat és a zombi krípeket is. Mindent amit a csomagokból nyitunk egy albumba pakolgathatunk. Ezt az albumot érdemes lapozgatni, mert itt pontosan leírt zombi és növényhatározót találunk. Viszont ha szeretjük a meglepetéseket nyugodtan mennyünk közelebb egy fekete kalapos gombához, de tényleg!

Ha már EA akkor nézzük meg mennyibe fáj is nekünk ez a móka! A csak multis őrület jelen esetben az Originen 29.99 eurós árcédulát kapott, ami kifejezetten baráti ha megnézzük az agyonhipeolt Titanfall 59.99-es árát. Ez utóbbi ugye szintén nem tartalmaz normális egyjátékos módot és egyéb tartalommal is szűkölködik.

Bár a Garden Warfare esetén úgy tudom lesz mikrotranzakció is. Ha ezt úgy oldják meg, hogy minden megszerezhető játékban is, mondjuk játékbeli pénzt lehet venni valódi pénzért is akkor engem nem igazán zavar. Aki ezért pénzt ad az adjon, én személy szerint játék közben szeretem ezeket megszerezni.

Szerintem a PopCap Games remek munkát végzett a Frostbite 3-as engine-el. Sikerült a kattingatós, 2D táblás játékból egy 3D lövöldét varázsolni és létrehozni egy olyan világot aminek hangulata van. A hangokról eddig még nem beszéltem, de azok is teljesen jól működnek. A zombik motyogása, a virágoskertben éneklő madárijesztő, vagy az elborult fegyverek hangja és a robbanások mind tökéletesen igazodnak a látványhoz. Ha ilyen munkát sikerült letenniük az asztalra remélem az EA még hozzájuk vág pár talicska pénzt, hogy folytassák a munkát és a jövőben még több ilyen alkotás születhessen. Mindenkinek csak ajánlani tudom kortól, nemtől és étkezési szokásoktól függetlenül. Csak aztán a vegák ne fintorogjanak ha a zombi csapatba kerülnek!

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

PWND
2018-04-14
PWND

Újabb hero shooter. Ingyenesen, a jobbik fajtából.

részletek ›

Én és a VR
2018-01-13
Én és a VR

Régóta tervezem egy hosszabb cikk írását a virtal reality, avagy a virtuális valóság és az Oculus Rift kapcsán. Nézzük hogy is áll most a helyzet!

részletek ›

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

BrawlhallaBrawlhalla (3.8 óra / 19.8 óra)

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDSPLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS (2.2 óra / 585 óra)

Dead CellsDead Cells (1.8 óra / 34 óra)

Two Point HospitalTwo Point Hospital (1.4 óra / 15.6 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »