GAMERnapló

Keresés
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access - 2017. március 28.

A Battle Royale egy 1999-ben kiadott japán regény, amiből 2000-ben film és manga is készült. A történet szerint 42 kilencedikes diák (21 lány 21 fiú) osztálykirándulásra mennek, ami váratlan fordulatot vesz mikor a kábulatból ébredve mindegyikük egy nyakörvvel lesz gazdagabb. Majd megjelenik a korábbi osztályfőnökük, aki bejelenti, hogy a Japánban oly népszerű Battle Royale játék "szerencsés" résztvevői, az új kis ékszerük pedig egy gombát rejt magában. A játék viszonylag egyszerű, mindenki kap egy kis csomagot amiben egy véletlenszerű "fegyver", kenyér és víz lapul. Továbbá kapnak egy térképet és iránytűt. Három napot kapnak és a játék győztese az, aki az idő leteltével egyedüli túlélőként marad. Ha három nap múlva nem csak egy túlélő van, akkor mindenki meghal. Ha eltelik úgy egy nap, hogy nem hal meg senki akkor szintén mindenkit megöl a nyakörvben lévő bomba. A térkép és az iránytű azt a célt szolgálja, hogy az óránként változó veszélyzónákat számon tudják tartani. Ezek a veszélyzónák szintén aktiválják a nyakörvben lévő bombákat úgyhogy nem ajánlatos ilyen helyeken táborozni. A sztori remekül van felépítve és a véres mészárláson túl a szereplők személyiségére és azok egymáshoz való viszonyára épít. Van aki önvédelemből, nem szándékosan öl, van aki kifejezetten vadászik a többiekre, de egy biztos, a létszám folyamatosan csökken.

Erre a kis bevezetőre azért volt szükség, mert a Battlegrounds játék alapja is ez a koncepció. Noha nem iskolás lányok és fiúk élet-halál harcáról szól, és a fenti sztoriban erősen jelen lévő lélektan is teljesen hiányzik a játékból, azért tagadhatatlan a hasonlóság.

Adott egy hatalmas térkép, egy sziget, illetve egy nagy és egy kisebb amit két híd köt össze. A sziget felett átrepül egy repülő véletlenszerű irányból. Erről a repülőről kell kiugrania a 100 játékosnak. Mindenki maga dönti el, hogy mikor és milyen irányba hagyja el a gépet. Landolás után fegyvertelenek vagyunk, és a környező épületekből kell összeszednünk amit találunk. Okosan kell megválasztani a célpontot ugyanis ha rossz helyen érünk földet és nem találunk semmi hasznos holmit, akkor könnyű prédák leszünk a többi játékosnak. Viszont ha olyan helyet célzunk meg ahol sok a cucc, akkor esélyes, hogy nem leszünk egyedül és a játék korai szakaszában nagy az esélyünk, hogy fűbe harapunk.

A terület nem túl változatos, de azért a lehetőségekhez képest igyekeztek jól berendezni. Vannak nagyobb városok, és kisebb, pár házból álló udvarok, szántómezők, erdős területek, de akad lőtér és konténerekkel teli kikötő is. A sziget alján a kisebb szigeten pedig található egy katonai bázis is.

Szerencsére kapunk járműveket is, hogy ne gyalog kelljen mindent bejárnunk. Bár ezek elég ritkásan vannak elszórva úgy előfordulhat, hogy mégis gyalogolni kell. Van kék Dacia (dácsia), katonai terepjáró, buggy, és a vízen közlekedhetünk motorcsónakkal is, bár ez utóbbira túl nagy szükségünk nem lesz. Ha többen játszunk együtt akkor a többiek lövöldözhetnek amíg a sofőr vezet. Szóval ha úgy hozza a sors akkor simán összejöhet néhány autósüldözéses jelenet. Nekem sok problémám egyébként nem volt a járművekkel, a fizikájuk is egész jól működik, ha nagyobb sebességgel próbálsz bevenni egy éles kanyart elég hihetően fejre is állsz vele. De az internet tele van a járművekhez kapcsolódó vicces videókkal, szóval van még mit fejleszteni ezen a téren.

A játékosok mozgása teljesen szabad, bár néhány eszközzel azért irányítják. Adott területeken vörös veszélyzónák jelennek meg néha, ezek azt jelöli, hogy hamarosan bombázás fogja sújtani a környéket. Ez annyira nem veszélyes, mint elsőre tűnik, ugyanis elég ritkásan hullanak azok a bombák és nagyon balszerencsésnek kell lenni ahhoz, hogy pont telibe kapjon minket egy. Továbbá néha átrepül a területen egy repülő is ami egy ellátmányládát dob ki, ez elég jó cuccokat szokott tartalmazni, úgyhogy érdemes megkörnyékezni, persze figyelni kell mert más is pályázhat a cuccra.

Az épületek mindegyike teljes egészében bejárható, némelyikük egész nagy és akár könnyen el is tévedhetünk benne. Bejárni pedig lesz okunk minél több helyet ugyanis a pályán véletlenszerűen helyezkednek el fegyverek és egyéb hasznos holmik mint például hátizsák és páncél. Noha egyetlen egy térkép van csupán, de a repülő véletlenszerű útja és a véletlenszerűen elhelyezkedő cuccok miatt nehezen futhatunk bele két egyforma játékba. Nem is beszélve a játékosokat, akik egy elég komoly változóját képezik a játéknak.

Itt nincs finomkodás, ha meglátsz valakit az előbb-utóbb az életedre fog törni. Viszont mérlegelni kell azt is, hogy a nálunk lévő cucc vajon elég lesz e ahhoz, hogy győztesen jöjjünk ki a harcból, meg persze azzal is kalkulálni kell, hogy a lövöldözés más játékosokat is odacsábíthat. Könnyen lehet, hogy a harcban szerzett sebek kötözése közben lep meg minket valaki. Ez a feszültség az ami telepumpálja az embert adrenalinnal. Van, hogy egy mezőn kell átkelned, hogy tovább haladj és nem tudhatod, hogy a környező épületekből figyeli e a területet egy mesterlövész. De előfordulhat, hogy épp egy épületet kutatsz át amikor gyanús lépteket hallasz a ház körül. Akár szerencséd is lehet, ha nagy zajjal érkezik valaki és pontosan tudod, hogy milyen irányból fog belépni egy ajtón és a meglepetés erejével, meg persze egy vadászpuskával könnyen kifektetheted.

Maga a lövöldözés ha nem is teljesen tökéletes, de elég átgondolt és működik. Alapból külső nézetből látjuk karakterünket, tps módban, de bármikor válthatunk fps módba. Ez a váltás célzás esetén elég gördülékeny. Ha tps módban rohangálunk a jobb egérgomb nyomva tartásával maradunk ebben a módban, de a karakterünk a vállához emeli a fegyvert és céloz. Míg ha egyszer nyomjuk le a jobb gombot belső nézetre váltunk és a célkeresztbe nézve tudunk lőni. Ez utóbbi távcsöves puska esetén hasznos. De tps módban tudjuk állítani azt is melyik oldalon legyen a célkereszt és mindkét módban tudjuk a karakterünkkel oldalra kihajolni. A karakterünk fut, ugrik, hasal, kúszik, meg mindent amit akarsz. Egyedül talán a magasabb helyekre való felkapaszkodás hiányzik még, szerintem az még elférne a játékban, és talán a fedezékekhez való odasimulás sem tenne rosszat a játéknak ahogy az a fedezékrendszeres tps játékokban működik. De ezek tényleg csak apróságok.

Fegyverből akad néhány. Vannak itt pisztolyok, géppisztolyok, gépkarabélyok, többféle shotgun, dmr, mesterlövész puska és bár nagyon ritka, de könnyű géppuskával is találkozhatunk. Ja igen, majdnem kihagytam a nyílpuskát. A fegyvert ami kizárólag a Walking Dead filmben menő, de az ilyen játékokban nem túl hatékony. Közelharci fegyverek is akadnak, bár viszonylag ritkán dönti el a harcot egy palacsintasütő, vagy egy feszítővas, ha épp az van csak kéznél akkor van, hogy célravezető.

A fegyverek testre szabhatók és nem csak opcionálisan, hanem kb kötelezően. Főleg a gépkarabélyok esetén hasznos egy red dot, vagy egy négyszeres zoom egy-egy helyzetben. Ugyanis minden fegyver, még a mesterlövész puskák is minden kiegészítő nélkül hevernek a földön. Így ha találunk is egyet, még kell hozzá egy irányzék is, hogy teljesen ki tudjuk használni. De ezeket menet közben is váltogathatjuk ami elég hasznos tud lenni.

Ahogy a fegyverek tüzelési módja is, ugyanis az automata fegyverek tüzelési módját is lehet váltogatni. Így ha bemegyünk egy épületbe hasznos automatára állítani, míg nyílt terepen van hogy a töltényenkénti lövés a célravezető. Gránátból is akad több fajta amik szintén egész hatásosak. Egy fedezékben kuporgó ellenfél sorsát könnyen el tudjuk dönteni ha egy ilyen kis aranyost odahajítunk neki.

A megfelelő öltözék is sokat számít, ha táncba megy az ember. A páncélok és a hátizsákok esetében három szintet különböztetünk meg, ezek nincsenek nagyon túlgondolva, a kinézetükön kívül csak egyszerűen nagyobb védelmi értéket adnak, hátizsák esetén nagyobb tárkapacitást. Bizony a helyünk az véges úgyhogy meg kell válogatnunk mit viszünk magunkkal. Egyszerre puska, egy pisztoly, egy közelharci fegyver és egy gránát lehet nálunk. A gránátok kivételével pedig más fegyvert nem is tehetünk a hátizsákunkba. De kell is a hely a sok lőszernek, az elsősegély csomagnak, fájdalomcsillapítónak, vagy épp pár doboz energiaitalnak.

Ahogy az elején írtam a játék addig tart amíg egyetlen egy ember marad. A hasonló játékokból már bevált módszer, hogy a játéktér egyre szűkül. Itt egy energiamező az ami folyamatosan közeledik, ezzel egyre kevesebb helyet hagyva a játékosoknak. Az mezőben rohangálva nem halunk meg azonnal, de az életünk folyamatosan csökken. Érdemes figyelni a térképet, mert ha nem kapcsolunk időben, hogy milyen irányba kell mozogni akkor bizony fűbe harapunk más játékosok segítsége nélkül is. Különösen idegesítő ez mikor a határ előtt fél méterrel ér minket a halál.

A játék végeztével pontokat kapunk a helyezésünk és a megölt ellenfelek alapján. Ebből a pontokból tudunk venni ládát. Az első láda ára 700 pont és minden láda ára az előző duplája. A ládában valamilyen ruhadarabot kapunk, ez nem befolyásolja a játékot és ha nagyon divatolni szeretnénk akkor a pályán elszórva is találunk ilyen cuccokat. Szóval nem a jutalmazási rendszer a játék mozgatórugója. Főleg nem úgy, hogy az egy játékban kapható pontok száma nem túl magas, ha az elején kiesünk 30-40 pontot kapunk, míg ha ölünk is párat akkor ez felmehet pár százra. Ha pedig meg is nyerjük a játékot akkor pedig felmehet akár 1000 fölé is, persze ehhez az is szükséges, hogy tapadjon vér is jócskán a kezünkhöz. Bár a ládák ára ha minden igaz hetente visszaáll 700-ra attól függetlenül, hogy mennyit nyitottunk, erről jelenleg túl sok információ nincs.

Rangsorolt meccsek nincsenek, egyedül egy ponttáblázat az ami van a játékosoknak, hogy tudják hol helyezkednek el a többiekhez képest, és játékmódonként nézegethetik a statisztikáikat.

Jelenleg három játékmód van, csapathatjuk szólóban, egy haverral összeállva duot is tolhatunk, de ha megvagyunk négyen akkor mehet a squad mód is. Ezek mindegyikének ugyanaz a lényege az utolsó csapat nyer aki életben marad, szóló esetén ugye ez a csapat egy személyes. Annyi különbség van, hogy a szóló módban ha földre kerülünk azonnal meghalunk, míg a többi mód esetén először a földre kerülünk, ahol kúszhatunk egy darabig, míg egy csapattársunk fel nem éleszt, vagy végleg fűbe nem harapunk.

A grafikát tekintve elég széles skálán mozog a játék, mind a belső tereket mind pedig a kinti környezetet nézve. Vannak jobban és kevésbé kidolgozott részei. Az ejtőernyős ugrásnál a terület felülnézeti képe például nem túl túl szép. Viszont elég sokszor találkozhatunk kifejezetten jól eltalált és hangulatos látvánnyal. Ahogy a vihar és a villámok átfestik a táj képét, esetleg mindez robbanásokkal tarkítva kifejezetten hangulatos. De egy szép zöldre csempézett fürdőszoba is meglepő színfoltja lehet a gyűjtögetésnek, vagy akár egy jópofa graffiti.

Viszont két komolyabb probléma van a játékkal. Az egyik, hogy nagyon optimalizálatlan. Elég nagy fps esések vannak még komolyabb gépeken is. A másik, a szervereken tapasztalható lag. Bár ez utóbbi nem általános, azért párszor előfordult, hogy egy ajtón is kínszenvedés volt bemenni, mert a szerver nem érzékelte, hogy ki lett nyitva és állandóan visszadobált.

Bár a játék még korai hozzáférésben van és ahogy az ilyen esetben lenni szokott nagyon sok múlik még azon, hogy a fejlesztők mennyi munkát tesznek bele és mennyire figyelnek a közösség visszajelzéseire. Jelenleg viszont nagyon népszerű, és az első hétvégén 11 millió dollárt hozott a konyhára. Ez egyrészt köszönhető annak, hogy a hasonló alapokra épülő H1Z1: King of the Kill annak ellenére hatalmas siker, hogy egy bughalmaz. Másrészt pedig annak, hogy a twitch-en is pillanatok alatt a legnézettebb játékok között találta magát, mert nem csak játszani szórakoztató, de nézni is.

A fejlesztők állítása szerint még fél év és kikerül a korai hozzáférésből. Ez a dátum elég korainak tűnik, mert azért van még mit dolgozni rajta, az első lépésben az optimalizáció lesz a fő szempont, rá is fér. Jó tudni egyébként, hogy a PlayerUnknown's Battlegrounds vezető dizájnere készítette korábban az Arma II battle royale mod-ot. Ebből nőtt ki a H1Z1 így annak népszerűségét látva nem csoda, hogy saját BR játék fejlesztésébe fogott. Az eddigi tapasztalatok alapján jól tette, mert már a jelenlegi állapotában a versenytársai előtt jár a Battlegrounds, ha pedig kész lesz nagy az esély rá, hogy az egyetlen épkézláb alkotás lesz a műfaján belül. A DayZ-re már úgyis hiába várunk.

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

No Man's Sky - vélemény
2016-08-18
No Man's Sky - vélemény

Rendhagyó dolog fog következni. Olyan játékról szól ez az írás amivel még sosem játszottam és kisebbfajta csodának kéne történnie, hogy ez megváltozzon.

részletek ›

Overwatch
2016-05-25
Overwatch

Végre megjelent az Overwatch!

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

Stick Fight: The GameStick Fight: The Game (10.0 óra / 10.0 óra)

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDSPLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS (6.1 óra / 319 óra)

SteamVRSteamVR (5.9 óra / 30 óra)

HurtworldHurtworld (3.8 óra / 3.8 óra)

Scanner SombreScanner Sombre (1.8 óra / 1.8 óra)

Alien: IsolationAlien: Isolation (1.4 óra / 1.4 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »