GAMERnapló

Keresés
Atomega - 2017. szeptember 24.

Meglepetésként ért a bejelentés miszerint a Ubisoft egyik belső stúdiója a Reflecions egy fps-t, ráadásul egy aréna shootert készít, és a megjelenésig sem kell éveket várni. Észbe sem kaptunk és a játék már meg is jelent. Azonnal rá is vetettem magam, hogy megnézzem hogy sikerült. Hát lássuk!

A Growe Home-ot és Grow Up-ot is készítő csapat ezúttal sem a textúrák megrajzolásával töltötte az időt. De a játék stílusát nézve talán nem is baj. A letisztult látványvilág teljesen passzol az amúgy remekül kitalált játékmechanikához. Maga a cím egy szójáték az atom és az omega szavakkal, ez lényegében le is írja, hogy miről is szól az egész. Induláskor egy apró fénygömbként kezdünk egy akkor még nagynak tűnő pályán, a feladatunk pedig minél nagyobbra nőni. Ezt pedig a pályán elszórt kockák összeszedésével tudjuk megtenni, ezekkel növeljük úgymond a tömegünket. Az első ilyen darabot összeszedve magunk válunk egy ugráló kockává, de ahogy gyűjtögetünk úgy növünk szépen nagyobb létformává. Ez a folyamat kicsit olyan mint egy evolúciós fejlődés.

Először indulunk egy atomként, ez az első szint. Itt sebezhetetlenek vagyunk, de mi sem tudunk lőni. Majd az első kocka felvételével jön a második, a CEL szint. Itt már van fegyverünk, de kis légypiszkok vagyunk csupán, nem nagyon tudunk senkibe túl nagy kárt tenni, cserébe viszont mozgékonyak vagyunk és olyan picik, hogy beférünk minden kis nyílásba és bármelyik alagútba. Így elég gyorsan kereket tudunk oldani, ha épp arra van szükség, és ilyenkor általában arra van szükség. Minden szintlépésre igaz, hogy egyre több kocka összeszedésével tudjuk elérni, a fegyverünk egyre lassabban lő, viszont sokkal nagyobbat sebez és több az életünk is. A mozgásunk is változik meg persze fizikailag is nagyobbak leszünk. A CEL állapot után a harmadik létforma a ZOA. Ez már több kockából áll. Ez után következik a SAUR, ami valóban úgy fest mint egy apró dinoszaurusz és kapunk hozzá dupla ugrást is, amivel szép nagyokat tudunk ugrani. A következő, az ötödik szint a PRIME aminek a mozgása olyan mint egy gorilláé. Itt már azért érezhető a lomhaság és a nagy tömeg, viszont cserébe elég erős már a fegyverünk és az életerőnk is elég nagy. A következő szint, szám szerint a hatodik, a SUPERIOR. Ezen a szinten már tényleg érezhetően hatalmasak vagyunk. A mozgásunk még lassabb, de a lézerünk elé már jobban jár ha nem kerül senki. Az ez utáni szint pedig az OMEGA.

Az OMEGA lét merőben eltér a többitől. Az előző szintnél is nagyobb óriássá növünk, akit átjár az energia, a fegyverünk egy folyamatos sugár, amivel a kockákat is fel tudjuk porszívózni, és nem a klasszikus értelemben véve sebződünk. Egy csík folyamatosan jelzi, hogy meddig maradhatunk még ebben az állapotban. Ez alapból is csökken, de azzal kicsit szinten tudjuk tartani, ha szedjük össze a kockákat. Viszont ha lőnek minket akkor gyorsabban fogy. A többi játékosnak több szempontból is érdeke, hogy ilyenkor támadja az Omegát. Egyrészt azért, mert Omegaként hatalmas mennyiségű pontot lehet összeszedni, másrészt pedig minden Omegába lőtt lövéssel nem csak az ő élete csökken, de az őt lövő játékos tömege is nő. Persze ez csak akkor hasznos, ha a lövések után van hova bújni, de az épületek közt jó helyen vagyunk simán megúszhatjuk a hatalmas monstrum tombolását. Az OMEGA léttel nincs még vége a játéknak, egy hatalmas robbanás után atomként visszahullva a pályára folytathatjuk a gyűjtögetést.

A játékmenet nagyjából látható a fejlődési szintekből. Az elején a cél a gyűjtögetés és bujkálás, ha nálunk nagyobb ellenfelet találunk akkor spuri. Erre van egy képességünk is, elteleportáljunk egy szorult helyzetből. Ez minden szinten jól jöhet. Bármikor tudjuk használni, viszont nem érdemes állandóan nyomkodni, mert elég jelentős tömeget áldozunk be ezért. Szóval csak akkor használatos ha biztosak vagyunk benne, hogy nekünk már reszeltek. Ilyenkor megéri hátrahagyni pár kockát ahelyett, hogy atomként kezdjük újra. Fontos egyébként, hogy minden szint egyre nagyobb szorzókat kapunk a felvett kockák utáni pontokra, így minél nagyobb szinten vagyunk annál jövedelmezőbb a gyűjtögetés. Ez az OMEGA állapotban annyira magas, hogy érdemes a sugárral szipkázni mindent amit csak látunk. Persze arra is kell figyelnünk, hogy a többiek lőnek minket. Egyrészt az ő hullájukból is elég szép tömeget tudunk szerezni, másrészt nem túl jó ha hozzájárulunk a növekedésükhöz.

Ha valakit megölünk azért is kapunk pontot, de a kockák begyűjtése sokkal jövedelmezőbb, főleg nagyobb szinteken. Persze megéri harcolni, hiszen az ellenfél is kockákra esik és ha meg tudjuk ölni újra egy ATOM lesz belőle, és bár a pontok, amiket eddig megszerzett nem vesznek el, kisebb tömeggel lassabban fog neki menni a további gyűjtögetés.

Fontos játékelem maga a pálya is. Persze ez minden fps-nél így van, de itt különösen összetett a szerepe. Ismerni kell a különböző járatokat, ahol kisebb szinten gyorsan tudunk mozogni, jó az is ha kitapasztaljuk milyen útvonalon érdemes közlekedni ahhoz, hogy a legnagyobb tömeget minél hamarabb el tudjuk érni. Az építmények is különböző átjárókkal vannak ellátva és nem mindegyiken férünk át egyes szinteken. Ráadásul ezek az átjárók sokszor egy átlátszó energiamezővel vannak lezárva amit lövéssel egy kis időre tudunk semlegesíteni és átrohanni. Egész jól el lehet bújni a nálunk nagyobb és ránk vadászó ellenfelek elől. De ilyen energiamezőből vannak hidak is amiket kilőve a rajta épp áthaladó ellenfelünk lepottyan. Vannak továbbá rámpák amiről el tudunk rugaszkodni és gyorsított alagutak, ahol ha beférünk még gyorsabban tudunk mozogni a pálya egy egész távoli pontjára is. Az alagutak értelemszerűen csak addig használhatók amíg beférünk, de a rámpák is csak ZOA állapotig képesek minket felrepíteni a magasba. A kockák elhelyezkedése fix. Vannak továbbá a pályán szökőkút szerű képződmények, amik időközönként löknek ki magukból kockákat. Ezek a kockák egy idő után eltűnnek, de azért ha egy ilyen helyet le tudunk aratni időben akkor elég gyorsan nagyra tudunk nőni. Szóval a pálya tényleg elég összetett szerepet lát el.

De ezzel még nincs vége, vannak ugyanis a játékban powerupok is, amiket itt HACK-nek hívnak. A HACK egy rövid ideig tartó aktiválható képesség, amit véletlenszerűen kapunk egy sárga kocka felvételével. Ezek helye is fix. Minden egyes ilyen cucc használható az összes szinten, viszont elég változó, hogy mikor van értelme. Van például olyan hack ami megnövelt sebzést ad, ez nyilván kisebb szinten nem túl hatékony, hiszen ott még igyekszünk kerülni az összecsapásokat. Viszont a GROW képesség amitől kétszer olyan gyorsan növünk ebben a fázisban különösen hasznos lehet. Persze ezt helyzete válogatja, mert ha például két kis kukac harcol egymással ott is jól jöhet az extra sebzés.

De legyünk alaposak és nézzük milyen képességeket is tudunk használni! Említettem már a GROW képességet, ezzel ugye gyorsabban növünk. Van még a MAGNETIZE amivel a közelünkben lévő kockákat tudjuk magunkhoz vonzani. Ez nagyobb szinten hasznos, mert olyan helyekről is be tudjuk szedni a kockákat ahova nem férünk be. A RUSH képességgel gyorsabban, mozgunk. A BLINK képességgel el tudunk teleportálni tömeg veszteség nélkül. A SHIELD rövid időre sebezhetetlenné tesz minket. A RECHARGE nagyobb regenerálódást ad. A DAMAGE pedig megnövelt sebzést. Ez az egyik olyan képesség, ami felülírja a "ha kicsi vagy fuss" reflexünket, mert ha elég ügyesek vagyunk akkor megnövelt sebzéssel nálunk nagyobb ellenfelet is lenyomhatunk, mert a sebzés mértéke attól is függ, hogy mekkora a célpont. Persze az életünk nem lesz több, úgyhogy arra azért vigyáznunk kell ilyenkor is, hogy minél kevesebb találatot kapjunk be. A sorban a következő az IMPACT képesség, ami a meglőtt ellenfeleknek elég nagy visszalökést ad. Ilyenkor a semmibe tudunk valakit taszítani, vagy ha épp menekülne előlünk sarokba tudjuk szorítani. A STEAL hack az egyik legérdekesebb (legalábbis szerintem), és ez eredményezheti a legiccesebb helyzeteket is. Ez ugyanis azt tudja, hogy az általunk meglőtt ellenfél tömegét lopjuk el lövésenként. Egy csík mutatja, hogy épp hol tart a fejlődési fázisban. Ha ő az alján van mi pedig az előző tetején, akkor egy-két jól irányzott lövés azonnal megfordíthatja az erőviszonyokat. Ő összemegy, mi meg megnövünk. A legerősebb és legritkábban jelentkező hack az ULTRA ez leegyszerűsítve úgy működik mint a RUSH és a GROW egybeolvasztva. Szóval futunk és növünk mint a gomba ... mint a futógomba. Már ha van ilyen. Minden hacknek van egy színe, így ha valaki aktivál egyet akkor látni lehet, hogy mi az és ebből tudjuk, hogy mennyire kell futni. Sokszor dönti el az az összecsapás kimenetelét, hogy kinél épp mi van. Mert ha egy szinten vagy valakivel és ő benyom például egy RECHARE-ot, akkor általában futás van. De ha van nálad egy DAMAGE, akkor így is lebontod pillanatok alatt.

Szóval ez az amúgy egyszerűnek látszó játék valójában elég összetett. Nekem az elején például nem tűnt fel, de a különböző szinteken lévő lényeket ha a közelben vannak, de nem látjuk őket, akkor hangról alapján is be tudjuk őket azonosítani.

Van a játékban egy szintlépéses rendszer, de ez elég súlytalan. Ezekkel a szintlépésekkel oldhatjuk fel új színeket, anyagokat, és minimális textúrákat. Ez utóbbit sem úgy kell elképzelni, hogy minden kocka oldalán Nicolas Cage arca lesz, csak apróbb minták és szimbólumok vannak, és azok is csak egy árnyalatnyi eltéréssel.

Nekem összességében bejött a cucc. Bár az alapötlet a neten népszerű agar.io és társai mintájára született. A megvalósítása és az fps műfajba való átültetése elég sok kreatív ötletet tartalmaz. A baráti, 10 eurós árát szerintem bőven megéri. Ja és a legjobbat még nem is mondtam. Bár Ubisoft játék, a steamen keresztül indul el és nem indítja ez a Uplayt. Már ezért is megéri.

Igaz hatalmas tartalom nincs, hiszen csak egyetlen pálya van, és egyetlen játékmód. Az érdekes játékmenet mégis órákra le tudja kötni az embert. Szóval én mindenkinek tudom ajánlani aki valamilyen szinten érdeklődik a shoot műfaj iránt. Főleg a mostani játékfelhozatalban ahol a lövöldék egymás játékmenetét másolva próbálnak minél nagyobbat ígérni. Az Atomega nem száll be ebbe a farokméregetésbe, inkább megmutatja, hogy így is lehet.

Facebook

GAMERnapló

Játékokról szubjektíven.

Cikkek

Atomega
2017-09-24
Atomega

A Ubisoft bejelentett hirtelen egy multiplayer shootert csak úgy a semmiből. Nézzük meg milyen lett!

részletek ›

Playerunknown's Battlegrounds - earyl access
2017-03-28
Playerunknown's Battlegrounds - earyl access

A ma népszerű battle royale játékok új szereplője berobbant és maga mögé utasít mindenkit!

részletek ›

Titanfall 2
2016-11-02
Titanfall 2

Ismét tonnányi fémszörnyek hullanak az égből. Jó ez nekünk? Igen!

részletek ›

Toxikk
2016-09-14
Toxikk

A héten kilépett a  Toxikk a korai hozzáféréses játékok sorából. Jól csinálta? Jól csinálta.

részletek ›

No Man's Sky - vélemény
2016-08-18
No Man's Sky - vélemény

Rendhagyó dolog fog következni. Olyan játékról szól ez az írás amivel még sosem játszottam és kisebbfajta csodának kéne történnie, hogy ez megváltozzon.

részletek ›

Overwatch
2016-05-25
Overwatch

Végre megjelent az Overwatch!

részletek ›

Összes cikk ›

Steamen játszom

PLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDSPLAYERUNKNOWN'S BATTLEGROUNDS (12.6 óra / 366 óra)

Rivals of AetherRivals of Aether (5.9 óra / 5.9 óra)

Call of Duty: WWII - MultiplayerCall of Duty: WWII - Multiplayer (4.3 óra / 25 óra)

CupheadCuphead (3.4 óra / 8.4 óra)

Duck GameDuck Game (3.1 óra / 21 óra)

STRAFE: Millennium EditionSTRAFE: Millennium Edition (2.2 óra / 2.2 óra)

ajánlott oldalak: klikkplay.hu  |  gamechannel.hu  |  gamekapocs.hu  |  otherworld.hu  |  gamers.hu  |  gamestar.hu  |  gameteve.hu  |  www.gamer365.hu  |  konnektor.org
© Sziráki Gábor - GAMERnaplo.hu 2013 - 2017 Minden jog fenntartva

BEJELENTKEZÉS

e-mail:

jelszó:
Elfelejtett jelszó »